Karlshamnsbrudar 2011?
Hejsan! jag undrar om någon ska gifta sig i Karlshamn 2011? Hade varit kul att snacka med någon som går igenom samma veva som en själv :)
Hejsan! jag undrar om någon ska gifta sig i Karlshamn 2011? Hade varit kul att snacka med någon som går igenom samma veva som en själv :)
Vi gifter oss den 27/8-11 . Börjar bli nervöst nu!
Hej!
Jag är också från Karlshamn och vi gifter oss på Eriksberg den 3 juni! Jag kan verkligen STARKT rekommendera Eriksberg! Så vackert och kanonbra personal som hjälper oss med planering etc.
Vi ska gifta oss ute på en klippa med utsikt över havet.
Hej!
Det låter ju alldeles fantastiskt, blev er dag fin? :)
Hej!
Jag bor i Mörrum och ska gifta mig den 6 augusti.
Är mitt uppe i planering och inköp, det mesta är väl gjort, men de stora utgifterna ligger fortfarande framför oss.
Har läst lite på andra trådar om hjälp och liknande på varandras bröllop och såg även förslaget här och det skulle vi ju kunna göra, småstadsbor till trots hehe..
Vilka datum är det som gäller för er som ännu inte gift sig?
Vi ska ha bröllopsfesten i Forneboda klubbstuga, en söt lokal på landet som är lagom stor med kanonbra kök m.m. Vigseln blir borglig vid havet i Elleholm.
Vi gifter oss den 11/11 i Carl Gustafs kyrka i centrala Karlshamn och festen ska vara i en lokal utmot Vägga (vill inte skriva namnet ifall jag har kompisar som snokar ;)) och tja det är väl det vi har fixat hittills.. Eller jo, hur kunde jag glömma jag har ju beställt klänningen med hahahah!
Lokalfrågan har hängt som ett ok över oss så länge så nu känns allt annat som en dans :) hur går det för er andra här? :)
Det är mycket att planera ett bröllop.
Svårt att veta hur man ska göra med bordsplaceringen och vilka som funkar att sitta med vem.
Hur långt har ni kommit med eran planering??
tjadu vi har haft otur med lokalen så den har vi precis lyckats fixa men har inte riktigt koll på hur den ser ut inuti så dekorationer och sånt ligger på is, men vi har den iaf bokad :) kyrka är fixad, klänningen sys upp, servitörer ska nog vara fixat med. mat och lite annat ska fixas nästa vecka. inbjudningsgrejer ska fixas nu med :)
skrev ut hindersprövning och namnbyteslappar idag, iiih! :) men det går rätt långsamt, fast så är det ändå fyra månader kvar och de stora grejerna är ju fixade :)
Jo det är bra att ligga ute i tid med allt! :) jag byte namn i april då det är ett släktnamn till mig vi ska ta. Trodde det skulle ta lång tid men de tog bara några veckor. NU är det bara 1 ½ månad kvar till vi gifter oss och vi är nästan klara. Vi har hur vi ska srälla borden, var vem ska sitta, blommor och lite sådana detaljer vi inte riktigt kan göra nu.
Är så intressant att höra hur allt går för andra.
Nu har vi mycket att göra både med att fixa lägenheten vi flytta in och all planering som är kvar...
Ah ni flyttar mitt i allt bröllopskaoset också? :)
Så skönt att ni nästan är klara! Vi har en del kvar, men det känns ändå helt okej. Vi har ju nånstans att vigas, nånstans att festa och resten löser ju sig :D
Hejsan brudar!
Hur går det för er? Vi är så gott som klara, lite småfix kvar bara. Om lite drygt 1 vecka så smäller det, har inte riktigt fattat det.
Imorgon bär det av till Karlshamn, gäller att inte glömma något nu bara!
Jag tänkte gå och fixa ögonbrynen och naglarna nästa vecka, har ni några bra tips på vart?
//Anna
Oh så spännande! Haha nej det gäller att ha en checklista så inget blir kvarglömt! :)
Jodå här rullar det på! Vigselring beställd, klänningen sys upp as we speak och cateringfirma letar vi efter fast har många bra förslag så det ska nog lösa sig. Imorgon ska vi kolla på ett band som vi funderar på att boka. Allt känns super helt enkelt!
Tyvärr bor jag inte själv i Karlshamn så det har jag ingen koll på :/
// Hannah
Ah ni flyttar mitt i allt bröllopskaoset också? :)
Så skönt att ni nästan är klara! Vi har en del kvar, men det känns ändå helt okej. Vi har ju nånstans att vigas, nånstans att festa och resten löser ju sig :D
ja vi gör ju det, väldigt dum idé! Men då Min fästman bytte jobb fick vi ju flytta också!
Jo det kan jag säga att det är :) Jo det är det viktigaste! Allt löser sig alltid på något sätt! :)
precis, så länge grundstenarna är satta sen så blir allting som det blir :) klart man ska göra sitt bästa med allt, men måste ju kunna njuta av hela dagen även om den inte blir som man tänkt!
IDag ska vi åka och kolla på lokalen för första gången :D spännande!