Inlägg från: Semlorna |Visa alla inlägg
  • Semlorna

Vigas på en fredag?

fredagen den 3 juni? Ledigt dagen innan och sen är måndagen också röd, perfekta helgen för bröllop tycker jag :) Men även den 2 och 5 juni borde funka i och med röda dagar?

• Semlorna

GnuGS skrev 2010-11-16 21:46:45 följande:
    Ja just det, den 3 juni! Tycker också att den helgen är perfekt på många sätt. Vi var allra först inne på den 4 juni, men en av prästerna föreslog olika majdatum och först nu är vi tillbaka i juni (även om det inte är bekräftat). Några har sagt att folk nog vill resa den helgen, men vi hoppas att det blir toppen för vissa att resa till Stockholm just därför. Men prästerna ska säga sitt också... De två vi vill ha är extremt upptagna lång tid framöver!

Vi gifter oss den 4 juni och har släppt datumet till dom vi vill ska komma redan nu för att folk ska hålla sig hemma. Vi ska vara i gbg och dom flesta kan bo vid festlokalen som ligger vid havet med badplats så jag tror det kommer bli toppen. Och jag tänker som så att om nån prioriterar semester framför vårt bröllop så är det okej, då är det lika bra att dom inte kommer så vi kan bjuda andra som faktiskt vill och kan. Hoppas ni hittar ett bra datum som fungerar för er allihopa!

• Semlorna

GnuGS skrev 2010-11-16 22:17:52 följande:
    Vad härligt med bröllopsfest vid en badplats! Vi kommer att ha ett betydligt mer traditionellt bröllop, men det passar oss fint. Ja, det blir väldigt skönt om den 3 juni fungerar, efter allt strul. Vi har försökt boka detta med de inblandade sedan början av september! Inget annat går ju att planera ordentligt när vigseldatumet inte är klart...

Fast vårt bröllop blir rätt traditionellt, vi har en festlokal med egen brygga och vigs i en kyrka 10 minuter därifrån. 

Förstår att det är jobbigt att inte veta datumet, blir så mycket man får vänta med (och det är ju så roligt att veta när så man kan längta och räkna ner).

Svar på tråden Vigas på en fredag?