muggles skrev 2012-01-03 19:21:07 följande:
Blomman: mäh vilken ödets ironi att din syster blir gravid trots p-piller och att det verkligen inte passar hennes hälsa och du inte kunde få det barn du ville! Man vill ju slå till nån!!!
Ja ödets ironi, i sanning. Man kan verkligen känna att "jaha" liksom... Eller kanske slå nån som du sa. Mest för syrrans skull, för vad fan, hon har ju inte precis slarvat sig till det här. Min mamma bölade när hon skulle berätta för mig och hickade "det är så fel och orättvist-det skulle vara din bebis". Just nu är hon ju utom sig av oro över den här förlossningen-som kan sätta igång precis när som helst-och det gör ju inte hela baletten med begravningen lättare. I synnerhet när det är typ hundra mil mellan platserna mamma skulle vilja finnas på samtidigt.
Mamma har visst snackat med sina syskon en del nu och var som en helt annan person idag när vi pratade. Det kändes som en sten föll från bröstet, för n kan jag släppa den där skiten och slippa oroa mig över kass stämning och så. Gott.
BS, usch vad jobbigt det låter med medicinerna! Jag träffar min kusin på torsdag, han är precis lika gammal som jag, och fick sin MS-diagnos för något år sedan. Jag hoppas jag får chans att ta reda på hur han upplever det.
Hur har ni det i stormen förresten? Har ovädet nått Öland än? Här började det vräka ner regn och blåsa som fasen när vi var iväg på handbollsträningen ikväll. Riktigt busväder. Och värre ska det ju bli. Ni ska inte ut och köra hoppas jag?
Hoppas också att tågen från norrland kommer fram som de ska imorgon, för det vore väl ändå för jäkligt om det hände något så mamma missar begravningen. Det får förövrigt gärna bli fint väder igen till torsdag, eftersom vi själva ska köra 12 mil och dessutom ska avsked tas ute vid själva graven och det vore ju nice om det inte var totalt oväder den stunden. det är liksom sorgesamt nog ändå att sänka ner en anhörigs kista i jorden utan att det är hällregn och stormbyar just då. Lite sol tack och stilla väder.
Piggelin, här är det också Downtown Abbey högt på listan. Fast bara jag är det som bryr mig om det. Jag är öht svag för sådant som utspelas "förr i tiden"kan jag notera så här långt i livet. Tänk bara då Lilla huset på prärien gick när man var liten, herregud, vi satt klistrade och grät vareviga avsnitt tror jag...
Det där sjuva, låter lite som skuva, vilket i norra sverige betyder skjuta, som i att tex skjuta ett piano eller en bil framåt, putta alltså. Undrans om det kan hänga ihop på något sätt i ord-historien?
Hördu Hvidis, Malmö känns ju sisådär kul just nu...
Hur är läget där just ni bor? Är det märkbart pådrag eller hur är stämningen och känslorna där?
Nä, om man skulle ta och lägga sig........
Natt!