I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Blomman, där är jag ungefär likadan som dig.
Min lilla är en kräsen donna och jag har tröttnat på krusandet. Iofs har jag aldrig lagat speciell mat till henne. Men nu ids jag inte bråka längre. Det enda jag kräver är att hon smakar.
Vill hon inte äta för att det "inte är gott" så bemöter jag det ungefär som du. Med en axelryckning och en påminnelse om att det blir inga mackor på kvällen när hon ska gå och sova och magen kurrar o t o m gör ont. Jag kan inte säga att det hjälper, men det blir lugnare kring bordet iaf. Hon petar i sig det som hon kan tänka sig att äta...
Trodde ett tag att det var samma med henne som med T, att hon åt bra på dagis/skolan, men så är det inte. Hon äter dåligt där också. Den enda grönsak hon äter är gurka. Skitless blir jag men jag fortsätter o lägger upp lite grönt åt henne och säger att hon får peta åt sidan om hon inte vill ha.
Stora T har kommit ur matkonflikten och äter sallad på skolan, äter bra där och äter acceptabelt hemma.
Jag vägrar laga två maträtter (ingen av dem är ju allergisk mot nåt) så de får äta samma mat som mig. Men det är klart att ett par dagar i veckan gör jag ju mat som jag vet att de gillar. Men lika ofta blir det mat som JAG gillar, då kan det vara pasta med kräftstjärtar tex. Jaha, men om kräftstjärtsåsen inte duger då får de äta pasta o ketchup. Nån gång kanske de vågar prova en stjärt...