Fru Bygg skönt att ni fått gjort så mycket på stugan ändå. Resten får ni väl ta när ni hinner och har råd.
Ja du denna förlossning, vad skall jag säga. Jag tyckte ju förra var mycket lättare än jag vågat hoppats på. Så egentligen borde jag ju inte vara minsta rädd eller orolig, men det är jag. Dock lite mer kontrollerat denna gång.
Men jag märker av min rädsla när vi börjar diskutera vem som skall ta E för oss när det väl är dags. Vi pratade på något av våra syskon som kan komma hit med en körtid på 10-15 min. Nu vill svärmor gärna ta detta uppdrag, för henne tar det 30 min att ta sig hit. För mig känns detta mycket, när jag stressar upp mig så tänker jag 30 min körväg, ingen kan hoppa in i bilen på sekunden hon kommer ju behöva 5-10 min innan hon kan åka beroende på vad hon gör. In worst case får vi inte åka till det sjukhus som ligger närmast utan måste genom hela stan, är det ingen trafik går det nog att klara av på 10 min, men det är minimumtid och högst tveksamt om det ens går. Börjar man plussa ihop tiden närmar det sig snart en timme. Men när jag sa det att det till henne, att det tar ju 30 min för henne att komma så tyckte hon att ja men så fort går det ju inte! (förlossningen alltså)
?? Hur vet hon det??? För jag haringen aning om hur fort min förlossning kommer gå denna gång. Jag vet att förra tog 10h. Jag har en kompis som fick sitt första barn på 36h och andra på 2h. För mig är 1h en väldigt stor del av 2h.
Jag är förmodligen superlöjlig men sådant här stressar jag upp mig av. Jag vill bara kunna sätta mig i bilen o åka när det väl är dags.