I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
MEN det irriterar mig som fan att exet inte svara på mejlen. Att det nu med automatik blir jag liksom som får reda ut det här med nya ägarna. Det gör mig förbannad.
MEN det irriterar mig som fan att exet inte svara på mejlen. Att det nu med automatik blir jag liksom som får reda ut det här med nya ägarna. Det gör mig förbannad.
Psykopat kunde ju vara vilsamt att vara ja. Eller, som jag själv gått och sagt senaste tiden : Ibland känns det som att det vore en befriande bekymmersfri tillvaro att vara precis lagom och lite lätt utvecklingsstörd, så jag slapp FÖRSTÅÅÅÅ allt så jävla bra hela tiden! Bara liksom leva här och nu och helt efter hur allt känns just då. Mindfulnes har jag hört att det kallas. Är inte det ett fint ord för utvecklingsstörd?
Får man säga "utvecklingsstörd" nuförtiden? Eller heter det något annat? Som inte kan göra ont på ömma tår eller vara kränkande eller diskriminerande på något vis? Jag kanske skulle sejfa och bara önska mig att var lite lagom Norrländskt "eljest"....
Det är lite intressant med ord: neger år man inte säga. Absolut inte. Fast inte svart, brun eller färgad heller. Man är då isåfall Afroamerikan tror jag, eller vad man nu får säga för att inte göra fel. Fast vit får man säga.
Och när man städar vill de gärna kalla en något finare som om statusen på yrket skulle höjas på den tiden då jag var "hygientekniker". Det är nästan lika dumt som att kalla kor för "laktoenheter".
Men "hora" får man säga. För det gör ju alla. Unga vill säga. Hora och slyna och bitch, det säger man kompisar emellan, för det är ju att erövra ord och göra dem till sina egna. Precis som att afroamerikanerna får säga "nigger" till varandra, för då är man kompisar.
Men handikappad får man inte säga man är funktionshindrad (sist jag kollade, det kanske heter något nyare nu?) Och givetvis är man ju inte mongoloid, utan har DWS, men man är inte Eskimå heller-det är nästan fulare att råka säga än neger. Man är ju Innuit för tusan. Och finnar får man bara ha i röven, för annars är det en finländare man har att göra med.
föränderlig är vår värld!
Tjaba Mugglan!
Alltså, jag vet ju hur gammal denna är, men det spelar ingen roll-behöver jag en anledning att skratta, så är det bara att lyssna och smittas av den här:
">
Apropå blöjor, kan man ju undra hur mycket han kissar på sig medan han kiknar av skratt? Själv skulle jag ligga risigt till i samma sits kan jag säga. men jag är ju lite äldre förstås.
Mugglan, HÄLSA så mycket till Vänner! Och hoppas ni får riktigt mysigt.
Till alla vintertrötta, förkylda, skumögda blekansikten:
Först NU tändes gatlyktorna!
Klockan är 16.17 och ännu är det så ljust att det bara är början på skymning.
För bara någon vecka sedan var det mörkt klockan 16. HURRA; snart kan jag gå kvällspromenader i skogen igen! Snart är det vitsippor, fågelungar och träningsverk efter krattning. Vänta ni bara!