I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Just det PB - jag tänkte på att du gjorde den fiskrätten (& minns även diskussionen vi hade kring receptet & vad maten kallades - minns du?! ) - skulle nämnt dig i mitt inlägg men missade det i hastigheten.
Nu sängen! Natti!
Nä jag minns inte vad vi kallade det receptet? det måste ha varit något tjuuusigt va?
Jag minns bara att det blev så jäkla lite mat och såg så ynkligt ut i formen. Fast det är gott och man blir nöjd när man hört någon prata om en maträtt, men sedan inte riktigt minns utan kör efter eget huvud och så blir det gott. Har man lite basiniskt i vad som brukar funka ihop och vad det är en viss ingrediens är tänkt att tillföra, så kan man ju ofta ersätta en sak med något annat, bara effekten blir åt samma håll.
Förövrigt måste jag nog skaffa en sådan där digital termometer, som har smal sticka så man kan kolla fisk och annat som min gamla kötttermometer definitivt inte är lämplig för.
På tal om mat så är ju Sveriges Mästerkock igång igen. Det är ett program jag också gillar jättemycket.
Och så började ju Biggest loser också. I år är faktiskt en person med som jag kände en gång i tiden i vår tonårstid. Intressant att följa hur livet blivit för XX. Första gången det sändes var jag i början alldeles upprörd över vad jag tyckte kändes som förnedrings-TV, med deras så avklädda invägning och utslagsmodellen osv. Men, jag har ändrat mig faktiskt. Jag tycker det verkar som att även de som slås ut får god hjälp mot ny livsstil och jag känner verkligen en enorm motivation att se till att jag själv inte hamnar i deras sits. med den snabba viktuppgång jag haft de senaste åren-även om hormonbehandlingar och annat spelat in-så är det skönt att inse att jag i vart fall vänt trenden i mitt eget liv. Jag tror inte det är så långt bort som man gärna vill tro, att tappa kontrollen och låta livet gå helt på sned. Det kan gälla vikt, ekonomi, alkohol eller vad som helst. Man kan tappa balansen och sedan går det snabbt att rulla hela vägen nerför backen och kanske får man inte stopp förrän man slår i botten.
Nej, jag vill leva!
Fullt ut
jobba med något jag trivs med
försörja mig och min familj
göra roliga saker
vårda mina relationer
ha min hälsa
må bra i hela mig, inifrån och ut.
Det är iallafall något som jag verkligen vet, (mitt i allt jag inte vet och tvekar om, tvivlar på och undrar över).
Och, man ska ju sova mycket för att må bra, så då går jag väl och lägger mig då. Godnatt alla! Det är intressant och inspirerande att ta del av hur vi alla försöker så gott vi kan att göra det bästa av våra liv. Jag följer era med större intresse än vad det kanske verkar som. Och hejja oss! För allt vi kämpar för och arbetar för.