Flamman: ja, du har säkert helt rätt. Svagpissande fegis utan stolthet är vad han är, universalaset! Han är ju så dåligt förankrad i verkligheten att jag blir mörkrädd! Stackars tjejerna! tur att de har dig! Deras klippa!
Lanovia: ja, skiten går ju ingenstans, så man kan ju lika bra slappna av lite! det gör du (vi!) rätt i!
Syrinx: saraswati är en indisk gudinna. Gudinnan av kunskap och konst. Mer abstrakt som det fria flödet mellan kunskap och medvetande. Hon är ganska cool när hon glider in på sin svan!
Just nu kör hjärnan på högvarv inför vad jag ska göra efter mammaledigheten. Mycket från min barndom och tonårstid har börjat ploppa upp och ber om att få lov att bli integrerat i nutiden, så att säga. Jag känner ibland att jag är på mitt tredje eller fjärde liv i detta livet och nu är det kanske dags att få alla bitar på plats så att jag kan dra nytta av min samlade kunskap. Det borde ju finnas något jag både kan, vill, bör och får betalt för att göra här i livet... Nån stans räknar jag väl med att jag ska halka in på något som på ett bananskal, som jag brukar göra, och gör då det i några år tills jag tröttnar. Det skulle vara så skönt om jag, för en gångs skull, kunde helhjärtat och fullständigt medvetet kunde välja vad det är jag vill syssla med. Därav saraswati, som drömsymbol gömd där djupt inne i undermedvetandet, som kanske kan ge mig klarhet i mina beslut. -----...----- Jepp, så kan det låta inne i huvudet på hvidis... ----....----