I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Jag längtar efter att det ska bli "normaltid" igen.
Jag verkligen avskyr att det ska meckas med klockan!
Min mat-och-sov-klocka tar ingen som helst hänsyn till sommartiden så nu har jag vinglat runt i livet sedan i mars (?) och varit hungrig när det inte är lunchtimme längre och somnat runt ett, halv två varje natt och väckts av en ringklocka som ringer minst en timme innan min kropp tycker att det är dags att vakna...
När sommartiden infördes för en massa år sedan (vi hade faktiskt sommartid i början av 1900-talet också men riktigt så gammal är jag inte ;) ) så var oron stor över hur mjölkkorna skulle klara tidsomställningen.
Så vitt jag vet klarar dom det skapligt till skillnad från mig!
Jag har hittills bara träffat EN enda person förutom mig som är helt oförmögen att "ställa om sig" när tiden ändras. Blir någon förvånad när jag berättar att han liksom jag är måttligt intresserad av att resa utomlands? :-]
Trött, sur och grinig är jag.
Och det regnar min själ hela tiden!!!
Mitt tak läcker :(
Fast bortsett från taket som läcker så gör det inte lika mycket längra att det regnar varje dag för nu har älgjakten börjat så då vill jag iaf inte ut i skogen och placka svamp.
Men sura över att jag inte hunnit plocka nån svamp innan älgjakten, för att det regnat varenda dag i ett par månader, det kan jag göra!!!
Inte så konstruktivt kanske men i alla fall :)
Kanelbullar var det....
till er alla!