I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Härligt Heloise med ett bra vul och en livlig tumme
Jodå, T fick en jättefin födelsedag. Pappan ringde till henne på morgonen till hennes mobil som han gett henne i present. Så båda flickorna fick prata med pappsen.
Sen så hade hon kalas för tjejkompisarna mitt på dagen. 8 st tjejer som man knappt märkte av. T hade själv organiserat frågesport med frågor anpassade personligt till var o en utifrån deras intressen. Och ett litet pris till var och en (en minikexchoklad) Sen hade hon skattjakt där de skulle hitta sina godispåsar. Och så fika förstås.
Sedan åt vi tacos med goda vänner och lite senare komma mina släktingar och T:s gudföräldrar på kaffe o tårta och sen lite vin, ost o kex. Jättemysigt.
Flickorna spelade T:s nya Wii-spel, London olympic games 2012 och sen såg vi Gladiatorerna.
T var jättenöjd med sin födelsedag och på slutet kröp hon upp i musikernsfamn och slumrade till där, medans K somnade i min famn
Skillnaden från förra årets födelsedag i stämning var verkligen stor!!! Vilket lugn, vilket gemyt, vilken harmoni.
Det enda tråkiga var att jag ramlade i vår marmortrappa på morgonen när vi skulle smyga ner o uppvakta T. Jag var i mina mjukistofflor, hade ljus i en hand och fikafat i andra handen. I början av trappen halkade jag och jag dråsade i backen och rasade nerför hela trappen. Slog skinkan nåt enormt och har ett stort blåmärke. Men jag hade faktiskt kunna spräcka skallen också, så ett blåmärke var ju lindrigt...