Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Men jösses så illa jag stavar Förvånad
    Undrar om jag behöver ett nytt tangentbord eller om det beror på visst känselbortfall i höger hand efter idogt snöskottande?

Nåvars, nu är det dags att halka iväg till iPad-verkstaden.

Jag tänker äta choklad till lunch. Så det så.

• Klockarbol

Även här väntas det på att barn ska somna... Fast den här ungen fyller 11 i morgon och jag vill packa ihop hennes presenter som ska öppnas när vi äter födelsedagsmiddag på hennes favoritrestaurang i morgon. Äldsta kommer med tåget från huvudstaden för att sedan åka hem igen och bonusungen kommer också åka hem till sig efter middagen så då får det bli paket på lokal Glad

Snöar gör det alldeles hysteriskt här med, snart passerat en dm fluffig nysnö på ett par timmar...

Fyra undulatungar är det i holken nu och ytterligare 2 ägg som kan kläckas. Ett ägg bidde ingenting. Det pips nåt hejdlöst i holken och pappa undulat far som en skållad iller.

Flamman - är nog ett smart drag att din musiker allergitestar sig mot fjäderfä och pratar med en läkare innan ni skaffar fågel. Om man redan har allergi så kan det lätt bli så att man får mer besvär ju mer man utsätter sig för - typ ett glas som det droppar vatten i rinner över till slut. Och fåglar är ganska allegiframkallande och ffa så dammar dom rejält så finns det astma i familjen ska man nog låta bli.
    Men undulater är himla trevliga husdjur om man står ut med att aldrig höra vad som sägs på tv, att det skräpas o smulas o dunas överallt och att tapeter, gardiner o en & annan bok får ett justerat utseende Skrattande

Det där lät som en beskrivning av döttrarnas småbarnsår! Förvånad

Puss på er alla, nu ska jag gå å lägga mig - jag skickade precis sms till en vän och gratulerade i efterskott på födelsedagen och bad om ursäkt för att jag glömde bort henne - hon fyller i april... Skäms

• Klockarbol

*vinkar*

Här skiner solen i dag! Antagligen för att jag tog mössa och inte min vinterkeps i morse... Jag tror jag ska önska mig en mössa med skärm i present Glad

Hvidis - nog för att de små skruttarna är "olika" personer hemma och på dagis men nog tycker jag väl att att barn som "inte pratar alls" på dagis borde ha uppmärksammats? Skrikandes

Blommis - jag håller dig också i handen i morgon och lånar även ut bästa soffhörnet med myskudde och filt medan vi väntar på besked!

Solde - var är du?

Även jag är med ögoninflammation fast lindrig variant, bara tillräckligt mycket för att ha en konstant irritation med vidhängande litet sår i ögonvrån vid näsan. Å inte går det ju att låta bli att pilla heller :/
    Som bonus har jag skrufs i öronen så jag hör glist och ont gör det.
    Min husläkare har tydligen blivit chef nu så hon har inga patienttider längre...
    Kan man inte få veta sån't?
    När jag framförde den åsikten till damen i telefonen så frågade hon snorkigt varför jag inte hade listat om mig... Varför i h-e skulle jag lista om mig när jag faktiskt trodde att jag hade en husläkare som TOG EMOT PATIENTER????
    Det enda jag vill är att få droppar till mitt onda öga och andra droppar till mina stackars öron!

Nä, jag ska väl jobba lite - det är sportlov i mitt hörn av världen och fritidsklubben öppnar inte förren 8 så jag tappar en massa arbetstid denna vecka. Fast det är ju lite rart med sovmorgon och dessutom så gör dom så himla mycket kul aktiviteter på fritidsklubben så Yngsta är på sprudlande gott humör Skrattande

Äldsta dottern är på mindre gott humör, hon har gått in i ett skov av sin kroniska tarmsjukdom och mår prutt på alla sätt och vis. Jag hoppas innerligt att det går att hejda skapligt snabbt med kortison.

Soliga vinterpussar på er all!

• Klockarbol

Åh Blomman. Jag har varken ord eller ledsna smilisar så det räcker för att förmedla vad jag känner.

Kan det inte räcka med skit och elände för i år nu? För oss alla?

Jag menar - jag köper magsjukor och influensor i det oändliga, jag köper till och med en och annan bruten tå. Det är illa nog men jag kan gilla läget.
    Men måste det vara hjärtinfarkter, vidriga olyckor, förkylningsastma, hypofyser, kollapsade lungspetsar (min mamma), tarmcancer med metastaser i levern (arbetskamrat #1), bröstcancer med metastaser i lymfan (arbetskamrat #2 samt ett kusinbarn) och andra fullständiga hemskheter?
    Kunde vi inte bara få kräkas, hosta och snyta oss i lugn och ro?

Jag ska be att få reklamera 2013 om det ska vara så här!

Nu finns det ju sån't som är väldigt bra också - underbara trådbebisar och andra underverk inte minst! Men en stunds andrum kan jag väl få önska oss så att vi hinner och orkar lyfta på hakan ta ett djupt andetag och bara få njuta av det braiga och härliga?

Om jag har förstått allting rätt så har skilsmässan vunnit laga kraft idag!
    Det är bra! Det är jättebra!
    Lite snopet dock att sitta som ett stök i soffan med fetvadd i öronen (det finns fortfarande inga örondroppar att få tag på...) men det kan jag bjuda på Glad

Puss på er alla! (Kramar får ni när jag har slutat ha ont i öronen Hjärta)

• Klockarbol

*vinkar*

Tack Fru E! Vilken fining du har i galleriet Hjärta

En stilla undran - finns det inga "fråga experten-trådar längre"? Eller har jag drabbats av selektivt seende?

Och en lite mer intensiv undran:
    - Solde, var är du?? Hoho?? Är allt bra?

• Klockarbol
    Ninnnis skrev 2013-03-11 13:46:15 följande:
    J har fördubblat sin vikt på sex veckor och är nu uppe på normalkurvan. Fast på längden ligger han fortfarande under, så han är en riktig liten knubbis
    En J i kubik! Å så mysigt Hjärta

Blommis - tack, nu kommer jag att sova bättre! Lerkrukor är fö suveränt bra att slå sönder när man har hund eller barn eller helt enkelt inte har nån jävla lust att sopa glassplitter!

Hej alla!

Jag har fortfarande ont i öronen och det finns fortfarande inga satans örondroppar att få tag på.

I går var jag och Yngsta jätteduktiga och bakade.
    Hon bakade kakor som ser ut som knappar och som smakade typ ingenting. Men Yngsta var jättenöjd och tyckte dom var goda. Vilket väl är huvudsaken antar jag.
    Å jag brände en långpanna med morotskaka. Yay.
    Slog dessutom sönder brandvarnaren med kaveln. Kaveln höll. Jag har köpt ny brandvarnare. Som blev kvarglömd på jobbet.

I dag bakade vi smulpaj. Det gick bättre.
    500g frysta jordgubbar, en skvätt potatismjöl för att suga upp det blaskiga, 5 dl socker och dubbel sats smulpajsdeg med extra mycket socker i ( så stor skillnad är det faktiskt inte på 2 msk och 2 dl om man tänker efter). Serverat med riktigt hårt vispad vaniljvisp.
    Fantastiskt gott!
    Jag mår fortfarande lätt illa.
    Yngsta somnade redan halv elva! Antagligen paltkoma.
    Sån paj ska vi göra fler gånger!

Nu är det sängdags.
  • Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2013-03-22 14:05:41 följande:
    Exet planerar komma till grannlandet och att flickorna ska komma dit och åka slalom med honom. Hans kompisar härifrån ska tydligen också dit och ta med sig tjejerna... Bara det att exet vägrar prata/mejla/sms med mig, ang vilka datum jag behöver söka ledigt för barnen från skolan...
    Konsekvensen av det blir ju tyvärr att dina flickor inte kan ta ledigt från skolan och då inte kan åka till grannlandet för att åka skidor med sin pappa.

För konsekvens blir det.
    Och ja allra sötaste Flamman, det kommer att gå ut över flickorna och de kommer att bli besvikna.
    De kommer att bli besvikna på sin pappa för att han inte gör det som behövs för att de ska kunna träffa honom.

För oavsett hur mycket de längtar efter honom så är ansvaret hans. Du får inte tillgång till den information som behövs för att du ska KUNNA ta din del av ansvaret.
    Och den informationen ska komma från HONOM. Inte från hans kompisar. Jag är helt övertygad om att hans kompisar förstår det även om ärkeexet  har fullt upp med sitt ego.

Varken dom eller du har någon skyldighet att curla exet längre. I synnerhet inte du.

Missförstå mig rätt men dina flickor är värda så mycket bättre än att lära sig att det är helt ok att bete sig som deras pappa gör utan att det blir konsekvenser.
    Han har styrt ert liv i så många år och till alldeles för stora delar vill han göra det fortfarande.
    Jag beundrar helhjärtat ditt fantastiska arbete under den här tiden för att dina flickor ska ha rätten till bägge sina föräldrar. Men nu är det HAN och bara han som nekar flickorna den rätten.

Det är ett fruktansvärt beskt äpple att bita i när man tvingas inse att en förälder inte nödvändigtvis är den trygga hjälten man trott. Och det gör så vansinnigt ont i mammahjärtat när det händer.
    Men någonstans måste det ta stopp.

Hjärta
  • Klockarbol

I morse gick min åldrige far bort.

96 år gammal, totalt dement sedan många år, en kroppsvikt på kanske 40 kilo och andra lunginflammationen på en månad.

Oavsett min - inte helt okomplicerade -relation med honom under min uppväxt så känner jag nog bara en stor tacksamhet just nu. Ingen, oavsett hur illa man har betett sig, ska behöva leva ett ett sån't "icke-liv" så länge som han har gjort.

Sörjt har jag för länge sedan gjort klart till så stor del som möjligt var.
    Och för många år sedan gjorde jag upp "räkningen" med honom så jag vilar tryggt i att han gjorde vad han kunde för att kompensera genom att vara en bra morfar för mina döttrar.

Jag är också mycket tacksam för den kloka kollega (på en tidigare arbetsplats) som i min gröna ungdom sa att man inte behövde älska sina föräldrar - men att man behövde "göra klart" medan tid var för att slippa leva ett liv i skuld över det som aldrig blev sagt. 

God natt på er alla, nu ska jag gå och knyta mig så jag orkar upp i morgon när jag ska till huvudstaden.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård