Norrskensflamman skrev 2013-03-22 14:05:41 följande:
Exet planerar komma till grannlandet och att flickorna ska komma dit och åka slalom med honom. Hans kompisar härifrån ska tydligen också dit och ta med sig tjejerna... Bara det att exet vägrar prata/mejla/sms med mig, ang vilka datum jag behöver söka ledigt för barnen från skolan...
Konsekvensen av det blir ju tyvärr att dina flickor inte kan ta ledigt från skolan och då inte kan åka till grannlandet för att åka skidor med sin pappa.
För konsekvens blir det.
Och ja allra sötaste Flamman, det kommer att gå ut över flickorna och de kommer att bli besvikna.
De kommer att bli besvikna på sin pappa för att han inte gör det som behövs för att de ska kunna träffa honom.
För oavsett hur mycket de längtar efter honom så är ansvaret
hans. Du får inte tillgång till den information som behövs för att du ska KUNNA ta din del av ansvaret.
Och den informationen ska komma från HONOM. Inte från hans kompisar. Jag är helt övertygad om att hans kompisar förstår det även om ärkeexet har fullt upp med sitt ego.
Varken dom eller du har någon skyldighet att curla exet längre. I synnerhet inte du.
Missförstå mig rätt men dina flickor är värda så mycket bättre än att lära sig att det är helt ok att bete sig som deras pappa gör utan att det blir konsekvenser.
Han har styrt ert liv i så många år och till alldeles för stora delar vill han göra det fortfarande.
Jag beundrar helhjärtat ditt fantastiska arbete under den här tiden för att dina flickor ska ha rätten till bägge sina föräldrar. Men nu är det HAN och
bara han som nekar flickorna den rätten.
Det är ett fruktansvärt beskt äpple att bita i när man tvingas inse att en förälder inte nödvändigtvis är den trygga hjälten man trott. Och det gör så vansinnigt ont i mammahjärtat när det händer.
Men någonstans måste det ta stopp.