Fru sy skrev 2011-01-16 12:11:28 följande:
Hej tjejer, tack för ni frågar efter mig!
Här är det som innan, jag ligger på soffan och kör med mannen Har haft lugnt med sammandragningar igår och de två senaste nätterna, jätteskönt. Visst sätter det igån när jag rör mig men så länge det håller sig lugnt när jag ligger känns det okej. Ska duscha i eftermiddag tänkte jag, får väl se hur det blir då... Lite ont i ryggen idag, men det borde ju kunna vara för att jag ligger, hoppas på det!
Har börjat fundera och skriva lite lista på vad vi behöver köpa innan Orvar kommer, om det är ngn som har tips mottager jag gärna. Just nu funderar vi på säng, tänker ha en spjälsäng uppe i vårt sovrum. Men funderar på om man även vill ha en sovplats nere till honom om dagarna, vill ju kunna kolla honom enkelt och håller ju till mest nere om dagarna. Hur har ni andra gjort?
Kramar till alla!
Hallå tjejen!
Skönt att höra att det är lugnt i magen
Första barnet hade jag ingenting klart till, förutom kläderna hon skulla ha hem från BB, jag höll på att måla ett hemmagjort skötbord när hon bestämde sig för att göra entre´, men det gick bra det med
Vi har spjälsäng uppe och har haft vagga nere, men det är för att jag har en urgammal ärvd vagga från morfar, vagn nere funkar också bra. Eller en mjuk liten madrass på golvet...
Det jag tycker jag använt mest 4 barn igenom är:
Skötbord (fast en del byter på golvet eller i sängen,) jag fick ett Elfa med korgar under där vi har kläderna.
Ammningskudde, den är super!!! Avlastar armarna, är perfekt när de börjar sitta eller som stöd i soffan!
Vagn, har alltid köpt begagnat på blocket och varit supernöjd.
Spjälsäng
Sen tycker inte jag man behöver så mycket mer...
Det jag varit noga med att ha hemma, men det är för att vi bor i glesbygd verkligen! är ersättning om amningen inte skulle funka, och nappflaska.
Skulle nåt skita sig ville jag inte stå utan och 13 mil till närmsta större affär med ersättning.
Men det har mer varit en utifallattom! Och en trygghet för mig
Jo, en sak, se till att ha lite extra utrymme i BB-väskan, då kan du "råka" ta med dig lite bindor och drag från BB, det är suveränt att ha hemma
Skulle någon fråga om ni vill ha nåt från Ikea så rekomenderar jag 10-pack småhanddukar (de är typ 30*30) och är bra till allt! Dreggel, kräkor, torka och extrahakklapp!
Sen är ju ammningsbh suveränt!
http://abecita.timarco.se/productbd90f16f-2cb7-40a4-b29a-255be99f1086.aspx
min älsklingsbh och finns att beställa på nätet
Ha gärna amningsinlägg för att hålla brösten varma och undvika mjölkstockning!
Nu kommer jag inte på nåt mer!
Kram kram