• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Piggelin1 skrev 2012-01-11 14:21:17 följande:
    Halvtråkig vetekrans - så jag stod över. Yesss!
    Varje litet steg...

Promenerar några ggr i veckan på lunchen, sen jag började jobba igen i höstas. Nu har jag dessutom börjat cykla på motionscykeln som jag köpte på Blocket för två år sen & som mest har stått & samlat damm. 20-25 minuter, inga speciella övningar eller så än så länge, bara rakt av. Allt är bättre än inget, som jag brukar resonera! Det är svårt att hinna med tycker jag när man jobbar fullt & vill hinna umgås med barnen & framför allt även avlasta/lösa av pappaledige maken efter jobbet. Ge sig iväg ngnstans efter åtta på kvällen lockar sådär...
    Det låter ju toppen. Jag tror inte det behöver vara en timmes sammanhängande och supereffektivt upplagt pass för att det ska ge resultat. Bara man rör på sig! Nu kan du ju cykla framför tv:n?
  • Syrinx

*kilar in lite snabbt och vinkar*
    Krya på er-kramar till alla som behöver, extra kramar till Ingis med förhoppning att allt är som det ska med magen, tumhållning för BS och sprutan och ännu fler kramar till alla!

• Syrinx
    muggles skrev 2012-01-31 11:14:04 följande:
    Jag är jäkligt irriterad nu. Sedan igår så ringer det massor av jobbsamtal på min mobil (min mobil är en jobbmobil). JAg har återigen sagt till växeln att jag börjar inte förrän 1:a februari men fortfarande ringer det. Nyss ringde ett tyskt nummer men jag gjorde avvisa. Folk lämnar meddelande med frågor och ber mig ringa upp. Känner mig jättejagad! Jag vill njuta av min sista dag och inte behöva lämna meddelande till folk att "ring en kollega, jag jobbar inte än". I-landsproblem visst men suck.
    Dålig stil av ditt jobb! Klart du ska kunna njuta helt av din sista dag!
  • Syrinx

Usch Solde, stackars dig, så mycket elände samtidigt! Massor av krya på dig-tankar och pussar till misen, hoppas han blir bra snart! Katt Håller tummarna för att det dimper ner ett superbra jobberbjudande för dig!

• Syrinx
    lanovia 08 skrev 2012-02-03 13:34:10 följande:
    Tackar för kramar de får mig att orka en stund till.
    Här kommer en till! Kram!!! Hoppas du får styrkan och orken tillbaka snart!
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-02-03 13:49:51 följande:
    Kyss Kram tebax!

Ha nu en riktigt god helg, alla trådisar! Ikväll skall jag gotta mig åt M Wiehe, förhoppningsvis få hem herr A på lördag och fira Änglamässa på söndag, då alla fjolårets dopbarn skall få sina små glas-skyddsänglar, en sprattelängel att hänga vid sängen (exempelvis!) och en välsignelse!

Tack för att ni finns! Hjärta{#emotions_dlg.flower}

God helg och hoppas att misen får komma hem på lördag!

Hej Fru E, hoppas allt är bra trots mycket jobb!

• Syrinx

Heloise, men fy så hemskt med förlossningsdödsfallet! *ryser* Att gå vidare efter en sådan händelse... nej, jag undrar hur man klarar det.

En allmän fundering apropå det - jag har flera gånger sett folk "checka in" på förlossningen via Facebook eller skriva saker som "Nu åker vi in!" eller "Snart är vårt mirakel här!". Även om vi tack och lov har en fantastisk sjukvård på så många sätt här i Sverige, där det för det allra, allra mesta går bra vid förlossningar, så händer det ju ändå ibland att det inte går bra! Hur vågar man skriva sådana saker då? Självklart är det ju en annan sak att skicka sms till familj och några nära vänner, men på Facebook, inför hela "vän"kretsen och i många fall helt publikt t.o.m.? Det kanske är jag som är nojig och fånig, men jag hade aldrig velat göra så. Hur tänker ni kring det?

Hoppas ryggvärken går över, Heloise! Det låter väldigt jobbigt. Krya på förkylningarna också!

• Syrinx
    ingenjörsbruden skrev 2012-02-10 08:52:36 följande:
    Åhhh din stackare! Hoppas att det går över fort iallafall. Må illa suger verkligen!

Hvidis: Du anar inte så sugen jag är på att krama på er allihopa.....det måste vara läge för ny fika snart va?
    Jag har lättast för helg-fika/mys dock.....någon helg framöver som passar för fika? Fru E, Ninnis, Fru Bygg, Solde, Syrinx, ngn mer? 25-26 feb eller 3-4 mars?
    Sa någon fika Åh vad trevligt! 
    Jag kan bäst 25-26 februari. Om det blir helgen därefter kan jag på söndagen, är i Åhus och spelar 2-3 mars. 

Heloise, vilken jättevacker mage du har! Hoppas att illamåendet går över, burr.

Ingis, så skönt med ett litet pickande hjärta! Underbart att höra!
    Soldemor skrev 2012-02-09 14:18:48 följande:
    Jag vill ha VÅÅÅÅÅR {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}!!
    *instämmer med eftertryck* Jag gör vad jag kan här hemma - konsumerar tulpaner på ett närmast oförskämt sätt, målar naglarna i härliga, ljusa vårfärger, njuter av fästmannens nyligen vitmålade spegelramar och tv-bänkar och stickar i tunna, färgglada garner (och lite tjock ull förstås, mina öron klarar inte en dag till av denna kyla!). Det är tur att man nyss fyllde år ( ) så att det finns lite extra blomstercheckar och småpengar att handla vårfint av! 

• Syrinx

Lanovia, vilken hemsk omgång av sjukor ni hade! Ryser bara jag tänker på det. Ät några vitlöksklyftor så försvinner nog halsontet - självklart har ni haft mer än nog av sjukstuga för den här säsongen!

Mugglan, usch vad jobbigt med sega sjukhusbesök. Stackars lilla Beda! Hoppas verkligen att det går bättre på nästa besök, så allt är klart därefter!

*vinkar till alla andra och kilar tillbaka till övningen* 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård