• Syrinx

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

passionsblomman skrev 2012-03-30 12:43:09 följande:
    Syrinx, vad var det vi sa? Sa vi inte att det skulle gå bra med spelandet? Och grattis till era fem år förresten. Skål Vad sa du mer? Prova klänning? Oj vad brudigt och roligt. Det har jag aldrig gjort. Sambo som man är. Känns det fnissigt overkligt att det snart blir av eller hur känns det?
    Det är tur att det finns andra runtomkring som hejar på och fortsätter att tro på en, när man själv blir lite deppig och tvivlande. Tack för stöd! Hjärta

Jag ska ha min mammas klänning, så det är ju inte den där fnissiga, "prova-50-klänningar-och-börja-gråta-när-jag-hittar-rätt"-versionen (om det nu är så?). Så jag hade mina båda bästa vänner här (den andra kom och överraskade mig genom att sitta utanför vår dörr när fästmannen och jag kom hem från ica! Lycka!) när jag var på nästsista provningen hos sömmerskan. Det är så spännande att se hur den växer fram! Inga stora förändringar från mammas klänning, men den behövde tas in lite och så blir det båtringning istället för fyrkantig ringning med halskrage och puffärmar à la 86... 

Eller tänker du på bröllopet i stort? Det känns fantastiskt, pirrigt och stort, men väldigt, väldigt naturligt. Jag som inte trodde att jag någonsin skulle vilja gifta mig eller ens ha ett långvarigt förhållande. Flöjten och jag livet ut, familjen, vännerna - men absolut ingen karl! Tji fick jag.

Hvidis, vi gifter oss 26 maj, på pingstafton!  
  • Syrinx
    Soldemor skrev 2012-04-04 13:11:05 följande:
    Precis så försöker jag tänka när det känns som jobbigast. Tror jag skall försöka ringa på den där tjänsten igen.
    Heja!!!
  • Syrinx

Glad Påsk på er allesammans! {#emotions_dlg.flower} Hoppas ni har fått god påskamat och massor av påskgodis! 

• Syrinx

Heloise, så fin mage! Och vilka fina namn ni funderar över.
    Angående dina funderingar om lillasyster, så tror jag nu när jag snyftat klart (veckan före mens innehåller både absurd blödighet och absurd PMS - stackars fästmannen) att just detta att du funderar över hur det kommer bli och att du kommer vilja vara lika lycklig för alla lillasysters framsteg, i princip garanterar att hon inte kommer känna sig mindre värd eller mindre uppskattad för sina framsteg.

Ninnis, vad skönt att Mini verkar vara på bättringsvägen. Är febern helt borta idag?

Hvidis, hur gick det med din förkylning? Försvann den? Det lät otäckt med så ont i lungorna!

Lanovia, hoppas att ni hittar bra lösningar på Es sömnvägran. Kan ju tyvärr inte bidra med vare sig klokskaper eller tips, men skickar lite extra energi och styrka åt ditt håll!

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-04-05 11:11:47 följande:
    2) Då skulle jag genast kalla på Fjällbruttan med traktorn och Ingis med plyschomobilen Syrinx, flöjtar är väl rätt hårda...? Har du ingen gammal som fått pension som vi kan använda?? {#emotions_dlg.djavulsk}
    {#emotions_dlg.djavulsk}

Jag tror att det allra mest plågsamma, tillsammans med traktorer och floristknivar och piskor, är att jag plockar fram min piccolaflöjt. Miniflöjten som utan problem överröstar en hel orkester. Jag får ju använda öronproppar förstås, som vanligt, och sedan kan jag spela alla superhöga och superstarka orkesterstämmor - precis bredvid alla Globalpuckon och Ärkeas. Då får de snart tinnitus, hela bunten! DemonDemonDemon
  • Syrinx

Åh Ingis! Stor, stor megabamsekram! Jag beklagar sorgen. {#emotions_dlg.flower} (Så futtiga ord ändå är, ibland!)
    Så fint ändå att ni fick ett lugnt och vackert avsked, sånt är så viktigt efterpå. Och SJÄLVKLART ska ni stå tillsammans, alla syskonen, i annonsen. 

passionsblomman skrev 2012-04-09 12:55:56 följande:
    Vet du vad Ingis, jag tror det är bara att sätta ihop annonsen, skriva dit allt i ett förslag och sedan visa upp förslaget för den kuvade brorsan och frejdigt säga "ja och så här tänkte vi, det blir ju jättefint eller hur? Bra då kör vi på det!" UTAN att be om för mycket lov i förväg. Jag tror på ett "ja, jo det blir ju fint" och sedan kan ju hon köra sin grej då, efter det om hon vill.
    Om du nu är diplomaten, så kan det kanske ha viss effekt om du för en gångs skull kör ner fötterna i backen och bara konstaterar att "det finns inte på världskartan att vi barn inte alla skulle stå med, nu blir det så. Basta!"
    Det tror jag också! 

Massor av tankar och kramar igen till dig och din familj! 
  • Syrinx

Det låter som att det är dags för mig att plocka fram piccolaflöjten! {#emotions_dlg.djavulsk} *ställer sig i frontlinjen bredvid Ingis och knölpåken*

Flamman, alltså vilken fullkomlig &/€"!&(%% idiot han är, ditt ex! Vilket beteende, från en vuxen människa!!! Lägre iq än en snorbacill, det kan ju stämma ganska bra ja. Jag måste ändå få säga att jag verkligen beundrar dig som hanterar det på ett så otroligt bra sätt inför flickorna. Kram till dig, starka kvinna!

Solde, jag spelar högt och skränigt på piccolan för din chef också. Han kan gott få lite tinnitus han med, om han ska hålla på sådär! Men jag håller tummarna för att du får fram alla papper som behövs och får det nya jobbet. Var är det någonstans?

Ingis, så härligt att det blev en gemensam annons! Bra kämpat!

ingenjörsbruden skrev 2012-04-11 08:28:35 följande:
    Blommis, tänkte på dig när jag hade min fina timme med vaken o klar pappa (han kunde inte prata men han lyssnade o reagerade på vad jag sa) så hade jag en hand på pappa o en hand på sprallig bebis. Underbart minne!
    Så fint! Nu svämmar tårkanalerna över här hemma... 

• Syrinx

Blomman, vilken stor sak att åka ensam till Stockholm - vad duktig och modig han är, din lille kille! Så skönt att allt gick bra, och så härligt att han har det bra!

Första gången min lillasyster skulle ta tåget till Stockholm var hon nog i ungefär samma ålder. Mormor skulle möta vid tåget. Det gick inte lika bra... Hon kom söderifrån, och så ropade de ut "Nästa Stockholm Syd!". Där gick lillasyster av. I Flemingsberg, långt från centralen! Ingen mormor. I princip ingen alls. Det var ju dessutom före mobilernas tid, så där satt 10-åriga tjejen helt ensam och visste inte vad hon skulle göra. Till slut kom det någon vuxen som såg henne sitta där, och ringde via telefonen på perrongen till centralen, där de fick tag på mormor som tog taxi i ilfart till Flemingsberg. 
    Så det löste sig ju till slut, men sedan dess säger de "Flemingsberg" istället för "Stockholm Syd"...  

• Syrinx
    Norrskensflamman skrev 2012-04-10 18:46:46 följande:
    Och därmed grusade jag hans planer om att köra dubbelrejs. En kärlek därborta som han bygger upp ett liv med, och så mej som väntar i Svedala... utifall att det inte blev så bra därborta. Som reservplan liksom.  Något att falla tillbaka på.
    Men se det gack inte Och dessutom kom en musiker ivägen.
    Underbart! Hjärta Ha!
  • Syrinx
    Hvidbrud skrev 2012-04-11 14:10:45 följande:
    Äh, det var nog bara en bit hjärna... Kände mig plötsligt sådär befriat dum...

Förlåt att jag skrattar åt ditt elände, men det är bara för fantastiskt! Hoppas du blir frisk snart, trots allt är det inte så skoj att vara dunderförkyld... 
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård