I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Alltså, det jag menar är, att jag faktiskt tycker att jag själv får lov att gå in och ta snacket ifall det visar sig att skolan inte lyckas lösa det. Då tänker jag vara med och prata.
Huruvida skolan anser att de andra föräldrarna behöver veta vad som pågår och vill ha deras hjälp att styra upp barnen, det får de själva rodda med. jag kan själv bestämma vilka människor jag vill adressera här i livet och jag föredrar att gå direkt till källan så att säga. Jag skulle dock poängtera i skolan att jag själv förväntar mig att bli informerad om det är mitt barn som inte visar respekt-så att jag kan ta i det hemma också.
Tycker jag att det allmänt är för dåliga arbetsförhållanden och att värdegrunden inte följs, tar jag det med läare OCH rektor, för det som du beskriver är utan tvekan kränkande behandling och det hindrar dessutom att barnen kan arbeta så att de klarar sina mål. Dags att sätta ner foten rejält Flamman! Tala bara om hur det från och med nu kommer att stegvis skötas från din sida och vad du förväntar dig från deras. Så får de ta sig samman och styra upp sin verksamhet.
Apropå trean, så är min erfarenhet att det just i lågstadiet är väldigt mycket arbete med just de här sakerna, för att man ska kunna få det lugnt och trivsamt framöver. Det måste liksom göras under de yngsta åren, för att inte spåra ur totalt.