Heloise skrev 2011-04-04 11:19:58 följande:
I dag är Elise 6 månader!!!!!!!!!!!!!!
Annars började dagen skitbra, pappa ringde för att tala om att han liksom ljög för mig när han sa att han betalat in till lånet... Det var viktigare att betala så att nån kunde ta bort skitstacken... Så högt ligger liksom jag på hans to-do-lista.
Så nu har jag lite funderingar.
A:Låta bli att betala, låta skiten gå till kronofogden= exekutiv auktion, och be en bön att de får tillräckligt betalt för att täcka lånen. Bra för då slipper jag hålla på och jävlas och skiten blir äntligen såld, dåligt för huset kanske säljs för mindre, och då har jag skulder kvar, som aldrig varit mina, som jag likförbannat måste betala, och så får jag en betalningsanmärkning.
B:Kolla om Panzer får låna pengar som täcker det som lånen är på, samt ev vinstskatt. Ge päronen en deadline ex 1 månad att antingen ha ett lån klart eller flytta. Om de inte får lån, sälja skiten till högstbjudande, betala av Panzers nya lån, vinstskatt, mäklare och ta tillbaka pengarna de är skyldiga samt en liten bonus och sen ge dem mellanskillnaden? Bra för då slipper vi fogden, betalningsanmärkning och oro för att det säljs för "för" lite pengar. Dåligt för att vi måste ta itur med päron situationen och Panzer är skitförbannad och ganska hämndlysten, risk för stora familjebråk.
Men vad mer finns det att göra? De har fått 1 jävla år på sig att få till ett lån, ett jävla år. Pappa bara ljuger, mamma stoppar huvudet i sanden och jag gråter. Det måste väl ändå finnas nått bättre sätt?
Så ärligt talat vad tycker ni, och sorry bruttan polisanmälning, kontakta hell angels ec är ur bilden, frestande men jag strävar efter att vara den "bättre" människan i vår relation
Oj vad fort det har gått, Elise 6 mån. Shit!
Jag röstar på alt B. Låter bäst i alla avseenden.