ingenjörsbruden skrev 2011-01-17 12:46:04 följande:
Heeeej!
Allt gick bra hos pappa...träffade faktiskt min storebror....första gången på 4 år...han har missat bröllop, Busan o husbygge....gick strålande o jag fick med mig lite minnesgrejor hem...
Pappas lgh på servicehemmet var fint o smart planlöst. Hoppas han kommer att trivas.
Dock så smågrälas det med maken här....hans planering suger....big time...hade ju varit smart att springa o joxa med saker medans jag o Busan var i väg så att han kunde spenderat så mkt tid som möjligt med henne när vi sen kom hem o kanske kunde lagat kvällsmaten...men nä....efter flera timmars joxande med sin iphone (jobbtelefon) så stack han ut o sprang lagom när all mat skulle göras o loppan bara sovit 10 min på hela dagen.....lite jobbigt....suck!
Så när han gick iväg för tredje gången medans vi åt ostbricka....så gav jag upp....gick o borstade tänderna o gick o la mig inne i Busans rum.... pucko!
Ursäkta avkräkningen!
Idag har vi varit på dagis för inskolning....var där 1,5 h....o loppan struntade stort i mig o knatade glatt runt o lekte med leksaker o busade. Hoppas det håller i sig!
Nu ska jag gå o äta lite lunch....
Flamman:
Massa kramar till dig!
Mugglan: Skönt ni är hemma! Vi har hållit tummar o tår o tänkt massor på er hela tiden! *kram*
Fru sy: känns som att du har fått alla bra tips...ska fundera lite ändå!
Hvidis: Hur mår du, finis? Sjukskriven? Hur växer magen? Hur är det med lilla E? *kram*
Sen är det slut på hjärnceller.....
Men jag skickar en massa KRAMAR o
till er alla!
Vad skönt att allt gått bra, blir glad i hjärtat för din skull!
Men alltså... vad säger en storebror efter 4 år och massor han missat.. säger en sån nåt?
eller låtsas han som om det regnar? Och vad säger pappa?
Skriv om du vill, annars strunta i det, blir bara så konfunderad...
Skickar ner en almenacka, en whiteboard och pennor till din make... han kanske kommer på hur man använder dem.. min gjorde det inte!
Förstår precis hur less du blev, fattade han det eller trodde han du sov hos Busan för att det var skoj?
Ibland är de så korkade att de tamejfan flyter på torra land!
Härligt med en liten tjej som diggar dagis so far... I och M älskade det, skitenkla inskolningar, men Lilla Vild HATADE dagis, gissa om jag fick en chock!
Fast nuförtiden är det bland det bästa som finns
Phuuu