Daa skrev 2013-01-24 21:22:55 följande:
Blommis, hur mår du nu? Förstår att det är många tankar och orosmoln som vill trängas. Vad är det som händer härnäst? Hur ska de gå vidare?
*kramar om*
Jag kommer att få kallelse till en ny
mr-undersökning och efter att den är gjord, får jag ett återbesök hos
neurologen för uppdatering utifrån vad bilderna visar. Dessutom kommer jag att få komma till
ögonläkare för att undersöka synfältet, eftersom det ibland kan påverkas av just förstorad hypofys.
förutom det, så låg nu äntligen en kallelse till
reumatologen i min brevlåda. Jag ska alltså nu få träffa en reumatolog för början på utredning av min värk. Så imorgon ska jag iväg och lämna de förberedande
blodproverna inför den undersökningen.
Och som grädde på moset, lök på laxen och körsbäret på kakan, så ska jag snart på
cellprovstagning också. det härliga med den undersökningen, är att den kom inte som en kallelse, utan var formulerad som en
inbjudan! DET ni!
Vad kan en kvinna
möjligen hellre vilja bli inbjuden till än en gynekologmottagning?
Ja, så det blir några veckor av åkande hit och dit och sittande i olika väntrum. Sedan ska det väntas och kikas efter brev i brevlådan och besked. efter det kanske man blivit lite klokare och utifrån vad man då vet, är det så läge att själv rycka tag i hur det nu påverkar vardag och sakers tillstånd. Jag gissar en vår med fullt av papper, och såklart allt som alltid följer med av myndighetsexcersis som roddande med f-kassa och så vidare. Och det är då jag hoppas att saker är solklara och inte går att ifrågasätta, oavsett vad de är för något. Det brukar krävas en del stridbarhet från ens egna sida för att man ska komma någon vart där. Åtminstone om man vill vara med själv och påverka hur livet ska bli.
Nu, sängen. Hoppas ninnis har det bra!