• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Stora försiktiga bamsekramar till Blomman!

Kjell, så fina! Vilken bröllopsdag!

Flamman, vilken härlig första advent.

Solde, "dänger ngt tämligen hårt i chefens huvud". Farlig shopping!

• ingenjörsbruden

Jag är tokförkyld....hoppas innerligt det håller på att vända.... Stora är snuvig o lillen är kass i magen o mannen är sur o vresig.... Får kämpa lite för att få till julstämningen..... Förra helgen igen var jag iväg med några tjejkompisar o spaade hemma hos en av tjejerna som fyllt 35. Mkt vin o massor av snattrande! Härligt! Första barnfria dygnet på jag vet inte när. Sitter just nu i storans rum o tittar på när hon o lillebror leker fint. Känner mig lyckligt lottad just nu! Kram

• Daa
    Soldemor skrev 2013-12-04 11:01:37 följande:
    Blommis: Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}! Och massor av kramar för att du är just den du är!

Ta det lugnt och var varsam mot dig själv! Du behöver faktiskt bry dig lite om dig själv nu också!
    *skriver under*

Många kramar, Blommis.  
  • Daa
    Soldemor skrev 2013-12-04 10:55:23 följande:
    ...och där har vi uppenbart en blivande präst. Puselbitar är bra övningsmaterial innan man går på vinet och brödet! SkrattandeOskyldig
    Parvlarna är uppenbart blivande väldigt många olika saker, men Fälga har faktiskt visat upp prästambitioner fler gånger. Det är många präster här som blivit härmade av henne både nu och då.
  • Daa
    Norrskensflamman skrev 2013-12-02 11:50:51 följande:
    @Daa; det blir inte vår kör som sjunger i "din" stad. Praktikaliteter satte käppar i hjulet. Men jag rekommenderar ändå att gå och lyssna, för han har en grymt vacker röst!
    Flamman: Jag är tyvärr inte på konserten. Om det hade varit din kör hade jag stått emot förkylningen och varit där, men nu orkar jag inte (blev förkyld i slutet av oktober och det bara snurrar runt i kroppen, vilar lite och återkommer med full kraft utan att jag hunnit bli frisk däremellan. Brist på något? )
  • Daa

Blommis, förresten: kul att du gillade mailet. Jag ska erkänna att jag i samma ögonblick som jag klickat på "skicka" började tänka "eller är det skitfånigt? Eller jättekonstigt? Kan det uppfattas fel?" och så vidare. 

• lanovia 08

Blommis en stoooor kram iallt som händer och all kamp!!

• Syrinx

En stor, stor (och försiktig) kram till Blomman! Fy så tungt det låter! Ja, ta hand om dig själv på alla sätt du kan!

Att läkare får bete sig sådär är ju bara för €#%"/€(/"€/&%%€! Jag blev bemött på väldigt liknande sätt av vårdcentralsläkaren när de skulle följa upp mina låga järn- och blodvärden. Kan man inte ens begära att de kastar ett öga eller två i journalen?! Men bra gjort att du fräste ifrån tycker jag! (Och tur att det också finns många bra, empatiska läkare.)

• Soldemor

Ingis: Jo du, den är megafarlig den butiken!

Tittar bara in som allra hastigast, skall iväg och ha krubbvisning strax. Sedan blir det stor vigseldopövning och hålla tummarna att Sven inte kommit hit riktigt än, iaf inte innan  jag kört hem.

Fick stora chocken när jag kom hem igår, förresten. Maken håller verkligen på och storstädar! Han dammsuger, dammar bokhyller och borstar rent katternas sängar. Oj...
    Ikväll har jag massa plock att ta tag i och sedan stryka lite juldukar, ta fram någon tomte och vårt virkade (?) pepparkakshus. Sedan är det nästan julat, även om det i min värld fortfarande är höst. Har inte riktigt hunnit med än. Det är ju grått och sju grader =  höst! Och plötsligt är terminens schema på gymmet nästan slut. Öhh, vad hände? Jul?
    Nej, nu tillfälligt tjänsteärende, sedan greppa Ior, en korsspindel och ett får (som naturligtvis heter Ulla!) och iväg till kyrkan!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård