Daa skrev 2011-01-06 10:03:56 följande:
Flamman: Åh, så ledsamt (vilket mesigt ord i sammanhanget).
Har inga bra ord att säga, men du får tusentals kramar och tankar.
Tack! Och tack för ditt fina sms ♥
Usch, jag vet att jag inte borde ringa maken men jag är så orolig...
Igår var lilla K jätteledsen och grät och längtade efter pappa och sa att "jag vill inte att ni ska skiljas" Tydligen har T eller hon hört just de orden, och det är ju oundvikligt när de jämt är omkring oss, även om man försöker att inte prata när de är med, gå undan osv så både ser och hör de. Särskilt T brukar smyglyssna när jag pratar i telefon. Lilla K kräktes igår kväll igen och det är inte magsjuka, det är nervositet. Sen ville hon prata med pappa innan hon gick och sova för hon längtade så mycket. Maken var arg på mig och sa att det är mitt fel att barnen är som nervvrak, för att jag försökte prata lite med honom i bilen på väg till flygplatsen. Jag sa dock inget om skiljsmässa då. Det är T som hört de orden antagligen. Och SO WHAT?! Barnen är inte dumma, de SER ju hur pappa inte längre vill krama mamma, de HÖR hur han pratar med och om mamma, med hat i rösten. T har sett och hört detta flera månader. Hon har säkert vaknat på kvällarna och hört när vi bråkat.
Och jag är ingen robot, jag kan inte dölja mina känslor inför barnen. Är jag ledsen så gråter jag. Tror han att han kan skrika skilsmässa, dumpa mig och barnen på flyget och jag ska kunna åka hem och vänta på "besked" från honom, jobba, ta hand om barnen, sköta hemmet precis som vanligt som om ingenting hänt?! Nä vet ni vad, jag är fan en människa av kött och blod. Jag är så oändligt ledsen att barnen blir drabbade, men jag försöker verkligen skydda dem och muntra upp dem.
Nu på morgonen ringde jag igen och då var han mer normal i tonen och sa att han sovit i bilen hela natten för väglaget var förfärligt och det snöade oavbrutet.
Ja, ja, vi får väl se vad som händer. Nu måste jag försöka göra ett nytt försök att komma igång med städningen här hemma. Planera T s födelsedagskalas på fredag. Present till henne. Väninnans 40-årsfest på lördag... Suck var ska jag finna ork o energi???