Fru E: "Gravid", så gott att höra! Dristar mig också till ett försiktigt grattis. *håller tummarna och allt annat man kan hålla för perfekt hcg-nivå på måndag*
Heloise: Fina Elise med sina duktiga föräldrar!
Ninnis: åh, det är en sån fin mage!
Muggles: Jobbigt med fogarna och uppstötningarna. Visst är det kluvet. Jag kände också så strax före jul. Hoppas du får sova bättre framöver.
Och ja, det är ju vanligt att tvillingar föds kring vecka 37, men här kanske de räknar alla barn på samma sätt för enkelhetens skull. Jag vet inte.
Däremot blev vi nekade försäkring på det första bolaget där vi ansökte, "på grund av för tidig födsel och låg födselvikt". Först kom avslaget för Fälga och någon vecka senare damp brevet ner om att de bedömt även Axel som för liten och för tidigt född. Två olika handläggare.
Nästa bolag vi sökte hos ställde frågan "Är barnet tvilling?" i hälsodeklarationen, en ganska relevant fråga i sammanhanget, och där fick vi försäkra dem.
Och om min mage: inte vet jag hur lång tid det brukar ta i vanliga fall för magen att dra ihop sig, men jag blev förvånad över hur fort det gick för min del. Magen är inte helt hundra sig själv, men nästan. Det enda spåret jag kan se av en graviditet, förutom ganska otränade magmuskler, är en tunn hormonrand upp till naveln.
Bruttan: Tummen upp för ansiktsbehandling och massage. Det är du så värd.