passionsblomman skrev 2011-01-12 21:54:09 följande:
Daa,
HÖRDE du att jag just tänkte "undrar hur Daa har det?" ???????? *paff*
För PRECIS då kom ditt inlägg upp!
Spontant skulle jag säga att det är en svacka och att produktionen behöver stimuleras upp mer, men vad fasen vet man när allt kommer till kritan, allt verkar kunna vara och bli precis hur som helst och från en gång till en annan helt olika. Mitt bästa råd nu är att du ringer amningshjälpen, för de brukar faktiskt ha lite koll och råd.
Ja, vi verkar ju ha någon sorts connection. Har fortfarande inte smält "Jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd".
Tack för bra synpunkter. Jag ska ringa amningshjälpen för att förhoppningsvis få lite konkreta råd i stil med att jag ska pumpa x antal minuter före eller efter amning.
Jag är väl inte ute efter att amma tvillingarna som självändamål, snarare känns det som att det skulle vara oerhört praktiskt att kunna. Särskilt när jag framöver kommer att vara ensam med dem.
Att få i mig tillräckligt med mat har jag insett kommer att bli ett bekymmer. Det förutsåg BM under mitt sista besök hos henne och jag gjorde det när jag på BB klev upp på vågen och den stannade på inskrivningsvikt +4 kg.
Att sova mycket, det är kört. Däremot tror jag inte att jag på den fronten har det värre än de med ett barn, för maken och jag är ett team. Under Operation Biffa Bebis måste de äta minst var tredje timme och vi matar varsitt barn. Han har koll på barnen just nu så att jag ska kunna vara här och fråga om råd.
De är två veckor gamla nu och växer ganska kraftigt, så jag tror att de bränner en hel del. Vi tycker oss se begynnande dubbelhakor på dem båda och Axel börjar fylla ut överskottshuden på benen.
Bruttan, tack. Jag kommer förmodligen att ringa dig. Faktiskt så föreslog maken det tidigare ikväll, men jag tänkte att du ju har ont i halsen. Planen blev att skicka ett sms, men det blev sedan inte av.