I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
September, vad oerhört skönt att höra att du har ett så bra nätverk okring dig! Det är ju helt ovärderligt!
Men, din mage har mina allra största sympatier. Jag kämpar ju med en krånglig en själv. Och det går lite i faser, men ofta knasar det. Järntabletterna var ju döden! Jag hade som tur var så bra värden att jag bara behövde dem precis på slutet och då sket jag i dem och åt lite mer broccoli istället.
Jag har fått utskrivet påsar som heter Omnilax. Dem blandar man med vatten och de ökar vätskan i tarmen. De är inte beroendeframkallande.
Vidare har jag laxerdroppar som heter Cliraxoral. Dem fick jag redan på sjukhuset, för att morfin är starkt förstoppande. Eftersom järntabletter också är det, tycker jag du ska kolla om du inte kan få det. Jag tycker Luctulos gör mig mycket bubbligare än de här dropparna. Påsarna kan man ha alltid, medan dropparna mer ska användas vid behov, så man inte skapar ett behov jämt och för alltid så att säga.
Jag tycker också det hjälper att börja dagen med ett glas proviva fruktdryck (de innehåller ju järn också, så det är väl bra?), kaffe efter det och så brukar dagen åtminstone få innehålla ett toabesök. För det mesta just nu. Att åka iväg som vi gjorde i helgen däremot-jag fick inte gå ordentligt på ett par dagar och genast mår man kass.
På kvällen tar jag gärna en sked ljusa psylliumskal i en mugg varm mjölk med lite honung i-det blir lite som välling och hjälper också till.
Ja, och så att ta en liten promenad såklart-det värsta är att det då brukar bli så in i norden bråttom-från noll till hundra på stört så att säga.
Om allt är fullständig katastrof alltför länge, tar jag en tablett Duolax. Jag har haft lägen då jag fått ta dem tre kvällar i rad innan det börjar vara någon lättnad. TROTS alla de andra hjälpinsatserna!
Jag gjorde ju också den här kuren förut:
http://www.klokast.se/RG/ och har burken med det pulver man ska använda för att fortsätta bygga upp och behålla en bra och fungerande bakteriflora. Jag slarvar dock med den lite, för jag tycker pulvret är lite svårt att lösa upp bra. Pulvret i kuren var lättare-och den var bra, jag tänker göra den igen, men man ska vänta 16 månader mellan gångerna.