I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Idag har jag varit på ny MR-hjärna. Det återstår nu att se vad de säger när de väl återrapporterar från Linköping, för det är dit bilderna skickas. Trött blir man efter sådana där undersökningar.
Men, inte tröttare än att jag sedan åkte förbi skroten med bailen full av gamla gjutjärnsrör. Den gamla trasiga grillen och diverse andra små metallskräp åkte också med. 180 kilo vägde det jag asade över i en container! Ja, och då fick jag sålunda 180 kr betalt också.
Det förslog iofs inte långt väl nere på stan, då vinterkängor till sonen, julklapp till mamma och en till soenen, samt raggsockor till mig själv, nyfödd babypresent och så en flaska mörk rom till den godaste vinterchokladen skulle inhandlas. Ja, och så brödkasse från finbageriet (ojsan, en bulle slank visst också med) och några matvaror fån den lilla asiatiska livsmedelsbutik som öppnat på hörnet och ju såklart måste spanas in. OMG vad mycket de äter i asien som jag inte ens vet vad det är och inte kan tillaga! men killen som jobade där, sa flera gånger att om jag undrade hur man lagar något eller vill ha tips skulle jag bara fråga. Så med hem kom nu några burkar och frysvaror jag egentligen inte riktigt vet vad jag ska göra med och än mindre hur innehållet smakar, men, prövar man aldrig något nytt, så lär man sig ju inget heller. Sjögrässallad tillexempel, vad tror ni om det?
Jaha, och så har rörmokaren varit här, ungar har utfodrats och snart ska det åkas på träning, delas ut lite newbody och så vore det väl kanske en bra idé med någon middag? Poff så var den dagen all och mörkret har slutit sig över gård och stuva.