Daa skrev 2011-07-11 09:27:13 följande:
Heloise: resonerar dietisterna och läkarna annorlunda med tanke på att Elise föddes för tidigt? *lyckas inte riktigt formulera min fundering* Jag tänker på att hon fortfarande bär med sig de där månaderna, för vi har ju fått höra termen "korrigerad ålder" för parvlarna en och annan gång, fastän det bara var några veckor för tidigt. Är det därför de tycker att det är bra att hon går upp mycket?
Eller, äsch, jag vet inte vad jag tänkte riktigt...
Förra veckan vägde vi Axel och Fälga själva, så vi fick ingen längd på dem. Axel väger 7,9 och Fälga 6,2. Förra gången de mättes var Axel 65,5 cm och Fälga 61,5 cm. Vi upplever att de har blivit långa nu så det hade varit kul att se hur mycket det verkligen är.
Nu blev pojken i min famn lite upprörd.
Kramar till er alla. Ta hand om er i värmen.
Du har helt rätt i din tankegång Daa, de vill ju egentligen ha upp henne på 9 månaderskurvan och inte ha kvar henne på 6 månaders. Fast det ska väl inte ske nu hoppas jag
Äsch egentligen är det jättebra att hon går upp i vikt, eftersom pwsísar INTE gärna gör det i början. Men jag vill itne ge henne för mkt mat bara för att hon äntligen äter hyfsat...
Funderar om jag ska ringa Therese, dietisten på ks, Tina vår hab-dietist har semester. Det är ingen som sagt nått mer än oj vad fint hon växer. Hon ligger mitt på 6 månaderskurvorna. Men jag oroar mig ändå liiiiite.
Elise och Axel är ju jämnstora då Daa, och de är ju "nästan" lika gamla även om de också har okoorr resp korr ålder. Visst är det struligt det där? Vaccinationer och mat gör på okorr ålder, utveckling, vikt, längd etc går på korr ålder.