I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
PB, det låter ju som att du är mycket piggare redan. Men förta dig inte! Lätt sagt i dessa avslutningstider, jag förstår det.
Daa, jag tycker det verkar mycket klokt med de små ryggsäckarna. Att ha dem i vagn alltid när de vill gå bara för att det är mycket folk är ju inte långsiktigt bra heller, så det låter som att ni hittat en bra balans.
Andbeyond, jag har ju två barn där den yngsta blir två efter sommaren. Den stora var drygt tre när den lilla kom. Hos både maken och mig har det varit mycket starkt att vi vill ha flera barn om möjligt. Eftersom jag haft tre missfall innan varje barn blev processen lång. Vi startade försöken när stora var 1 år och fyra månader, att det nte blev innan hade med jobb och utbildningar att göra. Med facit i hand är jag väldigt lycklig för det avstånd som blev mellan de två, men hade jag sluppit alla missfall hade det gått mycket snabbare och säkert varit precis lika bra. På samma sätt finns inte i vår värld att inte försöka med en nr tre - om det går. Vi tar inget för givet och vet att åren har gått fort. De enda som skulle bromas mig skulle vara om våra större barn inte skulle må bra så att det inte skulle känns bra med en till eller om relationen verkade fara illa. Nu är det inte så och då blev det försök, inledda när lilla var ca 1, 5 år. Första blev BOM btw.
Det är defacto jobbigt upp till ca 3 år tycker jag och jag har stor respekt för att få barn tätt. Det är inga lätta beslut. När jag ser min familj nu fanns det inte på kartan att lilla inte skulle finnas. Blir det en till glädjs och svettas jag då, annars blir det nog bra ändå. Eller adoption, om vi har en chans till det och känner att vi inte är kompletta. Så länge bygger vi ut huset så att det finns rum för en eller två till. Och den sk karriären- fick just en befordran och det skulle lännas bra att jobba ett år i den rollen. Que sera, sera.