I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Här är livet som....tja... jag vet inte riktigt...
Alltså, maken mår mycket bättre, och det märks, mycket positivt
Det är som vi har tok-kraschat men tagit oss upp igen och nu landat rätt bra.
Familjeterapeuten har varit guld, och hon tror inte vi behöver komma dit mer om vi inte vill, men vi är varmt välkomna om vi vill, vi har ju så trevliga samtal
Däremot så mår jag lite skakigt... mitt blodtryck har farit åt helskotta
Jag har högt tryck, vilket jag aldrig har haft förut!
Det innebär huvudvärk, jag har hjärtklappning och det känns som jag blivit urgammal!!!
Inre stress... sa BM, som tog trycket, och fler tryck ska tas...
och läkare ska besökas....
Nu ska tant gå till doktorn och få en dosett!! Så känns det....
Försök att vila! Javisst, med 4 barn och en deppad make, en koko svårfar och ett ärkeas vars nya hobby är att.... håll i er nu!! ÄR ATT FÖNA NYA TJEJENS PUDEL!!
Jag skrattade så tårarna rann när stora I berättade om hur de först tvättar pudeln och sen ska den minsann fönas "-och vet du hur töntigt bögig pappa såg ut"
Ja, alltså, jag förstår att man måste sköta om sin hund, det har jag inte dett dugg problem med, men att macho lastbilschaffisen fönar en pudel
Dessutom så "hoppsan" glömmer han barnen mer och mer.... AS!!!
Det var tom. så maken sa igår kväll att han inte fattade att aset skiter så i barnen, att han inte ens är rädd om sitt revir?
Helgen har varit rätt bra, jag fnissade åt maken som likt Blommans sambo inte riktigt får arschlet ur vagn, "mina" julslingor hängde jag upp för flera veckor sen,maken bankade upp sina i lördags i - 20... men han vågade inte gnälla om kalla fingrar, för jag hade tjatat för mycket om det!
Igår hade stora I´s klass två bord på marknaden på skyltsöndagen, där de sålde tunnbröd, pepparkakor, godis, tog upp beställning på salamis och hade tre lotterier....
Samtidigt så hade de serveringen så jag var där redan kl 12 igår och kokade julgröt och skivade skinka, drog runt bord i matsalen, dukade och väsade på i allmänhet, men med glädje, för det är ju för mitt barn!
Sen kom den ultimata idiotmamman,(jag kommer att hoppa på henne innan detta är över) och talade om hur bra hon misann hade varit för det hade bakat bröd 8på 5 liter)som om vi sålde allt skulle inbringa 2000:-....
OCH??? De 26 litrarna vi andra bakat på, de räknas inte då? Eller jobbet vi lägger ner?
Eller de vedsäckar vars värde är 5300 för klassen som de fått av maken för att sälja?
Eller presentkorten som en annan förälder sponsrat med??
Dessutom är det inte haggan själv som bakat utan hennes mamma... så skryt lagom!
Och det bröd som blev över ska ungarna få stå och sälja utanför affären de två helger som är kvar, fast inte hennes för det tog de hem
För det har ju vi bakat själva!! Jävla pucko! Vem fan tror hon bakat resten av brödet?
Karl Lagerfeldt eller??
För att toppa detta så fick jag dessutom ett mess från henne igårkväll där hon mer eller mindre kräver att få komma på mitt julfika med sin nya kille och HANS barn (de är säkert rara och trevliga men jag känner dem inte) men hon nåmner inte sina barn...
Det kommer definitivt inte komma nån inbjudan till henne!!
Nu har jag gnällt färdigt för den här veckan, nu ska jag mata Grodan som idag har blivit en tre-tandad barracuda...En liten bissing i överkäken har tittat fram
Och så ratar hon mig, hon vill ytterst motvilligt amma nu, jag lirkar och försöker men hon vill hellre äta välling, hon gallskriker om hon får bröstet!
Gissa om jag är snopen! Fast nu sover hon nästan hela nätterna