lanovia 08 skrev 2011-02-02 10:47:47 följande:
Fru Bygg, innebär det att du är någonstans vid v 9 nu??
Någon anledning till att ni gjorde VUL eller bara rutin? Här tror jag man bara gör det när man är förstföderska om det inte är något särskilt, men det är ju olika överallt.
Ditt tillkännagivande har fått mig att inse ännu mer att jag vill verkligen nu! och vettni jag tror jag omedvetet ljög väldigt effektivt för er igår. För jag sa ju att jag lugnt räknar med att det kommer ta ett år igen. Haha kan jag ju försöka inbilla den som vill tro på det. Visst är jag livrädd för det men lugnt räknar med det? Nja...
Japp, det stämmer. Jag är i v.8 just nu.
Anledningen till att vi ville göra ett VUL var för att kolla så allt såg bra ut. Vi tog kontakt med en privat barnmorska som var toppen och de gjorde ett VUL enbart för att vi ville kolla så allt såg bra ut i dagsläget. Hon var en så jordnära underbar person som verkligen förstod hur man kände (även om det är andra barnet).
Vi var faktiskt förvånade att det inte var ngn problem med att göra ett VUL.
Jag förstår verkligen hur du känner inför syskonförsöken. Jag är bara glad att du är öppen med det! Önskar att jag också berättat i höstas och kunnat prata med er om alla tankar. Du är alltid så välkommen att prata (eller inboxa) om du vill ventilera allt. Det kommer säkert att gå bra för er och försök koppla av och inte stressa. Vi fick plusset på fjärde försöket och det var faktiskt det första som jag kunde koppla av på. De tidigare så var jag så spänd och sen så besviken när det inte blev.
Hoppas ingen tar illa upp av mina tankar.