I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fast det gör den visst inte. Funkar, alltså. Får väl återkomna.
Fast det gör den visst inte. Funkar, alltså. Får väl återkomna.
Just nu är det rätt lugnt, har haft ledigt sedan i onsdags. Men i veckan bryter det löst: två begravningar, fyra skolavslutningar (note to self: säg inte "Jesus"), och så på söndag drar jag iväg på två veckors konfirmandläger. Det senare har tidigare varit förknippat med väldigt mycket ångest för mig, men sedan några år tillbaka samarbetar jag med en utmärkt pedagog som låter mig göra det jag är bra på och själv sköter det övriga. I år blir det dessutom extra spännande, för äldsta dottern, som pluggar till förskollärare och kanske församlingspedagog, ska åka med som ledare.
Idag har jag haft två skolavslutningar. Man kan tycka vad man vill om att ha sådana i kyrkan, men nog blir det lite konstigt när jag i princip har munkavle och bara får tala om sommar och sol, medan skolans rektor sjunger en psalm som solosång och en av eleverna sjunger ett solo ur "Jesus Christ Superstar"
Norrskensflamman: Det är gjort.
MSW: Det är en enda skola som kommer, de övriga är för rädda för Skolverket. Vi vill försöka ta emot dem som vill komma till oss, och det går ju att tala om mänskliga saker utan att nämna Gud. Men, som sagt, då borde man ju kunna förvänta sig motsvarande respekt från skolans sida.
Besökte Görvälns slott för att spela in ett sommarprogram för Lokal-TV. Vi har haft regn hela dagen, men nu sken det upp så jag tänkte hinna spela in medan det var sol. Vad dyker upp då, just där jag hade påbörjat inspelningen: Jo, först två kanotister, sedan en motorbåt och sedan....ta-daaaaa: En MÖHIPPA! Och det var inte en sån där mys-med-lite-vin-och-mat-möhippa, utan en komplett med kaninöron och allt. Och inte hade de företrädesvis druckit kaffe heller, kan jag säga. Jag fick förstås avbryta inspelningen, inte minst sedan de vrålat att de ville att jag skulle sjunga en låt för dem (jag hade gitarren med). När jag skakat av mig dem började det störtregna. Slut på den inspelningsdagen. Se där en bild av hur det kan gå till när ett lite mindre TV-bolag än SVT och TV4 gör TV.
Passionsblomman: Det där hönshuset skulle jag vilja ha även om jag inte hade hönor... Alltid kunde man väl hitta på något att stoppa in i det!