Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Nej, bruket av sorgband har helt försvunnit, jag minns att mina föräldrar hade det när min farmor dog 1975, men nuförtiden ser man det ju aldrig. Diskuterade faktiskt det med ett sorgehus för en tid sedan. De tyckte också att sorgband borde börja användas igen.

• Kjell Präst

En av min pappas sista önskningar var att jag skulle sjunga "O helga natt" på hans begravning (han dog 1 december 2001). Jag gjorde inte det, eftee att ha samrått med prästen. Hon såg min bävan och trodde inte att pappa skulle ha velat att jag var nervös och orolig på hans begravning, så hon föreslog att jag skulle sjunga den "för honom" vid något annat tillfälle. Vilket jag gjorde.

• Kjell Präst

passionsblomman skrev 2013-07-01 21:54:49 följande:Kjell, det var en klok präst tycker jag. Hej förresten-läget? Är du på konfaläger?Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurJag kom hem från lägret i går. Mycket lyckat var det - nuförtiden kan jag tycka att det är riktigt kul med läger, till skillnad från för några år sedan då det var enbart ångest. Läget i övrigt är att jag nog hänger med ett par dagar till, som jag brukar säga Har i alla fall just gjort klart årets sommarprogram i Järfälla Lokal-TV. Blev ganska okay om än lite hafsigt på grund av tidsbrist.

• Kjell Präst

passionsblomman skrev 2013-07-01 22:01:58 följande:Vad skönt att den där ångesten släppt-det verkar som att den där nya ansvarsfördelningen blev bra då. Är det Gekås nästa snart nu då?Men oj! Nu börjar ju det där jag skulle se på TV, Hunted eller vad det nu hette-det hade jag glömt!Tjenixen och vi syns!Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurJajjamen, ska jobba några veckor först, sedan blir det Gekås!

• Kjell Präst

passionsblomman skrev 2013-07-02 11:41:37 följande:Och helt utöver allt som pågår i vår egen tråd, så måste ni ju bara för underhållningsvärdet läsa den här:www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4315780.htm... Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djurHelt sanslöst. Jag har läst samtliga inlägg men kan förstås inte gå in och svara eftersom redan mitt yrke och därmed nick automatiskt gör mig till "moraltant". Förstås.

• Kjell Präst

Norrskensflamman skrev 2013-07-02 13:49:38 följande:Kjell, kolonilott låter som något mycket härligt. Är den långt från ert hem?  Vi bor norr om Stockholm, stugan ligger söder om Stockholm. med bil tar det mellan 30 och 50 minuter beroende på trafiksituationen. Men det är värt det, kommer man bara dit så rinner alla "måsten" av. Typ. Eller, egentligen, ersätts av andra, lite snällare måsten - såsom "måste rensa ogräs" och "måste klippa gräset" vilket ibland känns som rena medicinen för själen...

• Kjell Präst

Idag sitter jag helt ensam på jobbet - en hel stor kyrka för mig själv! Förbereder tre konfirmationer som ska gå av stapeln på lördag, en mässa på söndag samt en begravning.

• Kjell Präst

Förbereder mig inför nästa vecka då jag ansvarar för Svenska kyrkans officiella Instagramkonto. Har tagit en del bilder i förväg eftersom den mesta verksamheten ligger nere i kyrkan så här års. Är ju lagom kul att bara lägga upp bilder på stängda dörrar och tomma lokaler...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård