passionsblomman skrev 2013-11-12 11:08:38 följande:
Hallå? Var håller ni hus allihop?
Kjell har jag inte sett på hur länge som helst, måste jag särskilt notera. Hur har du det? Full tupp?
Jag är här. Har ingen direkt stress men har börjat med inspelningarna av årets julprogram i Lokal-TV där jag bor. Detta gör jag ju inte som präst utan som privatperson; jag är programledare, producent, kameraman och redigerare... En annan inspelning gjorde jag förresten häromdagen, det var ett beställningsjobb från min hemförsamling. Ett samtalsprogram där fyra företrädare från olika kristna samfund (SvK, Katolska kyrkan, Pingstkyrkan, Missionskyrkan) fick svara på frågor om tro. Jag var programledare. Herrarna i sofforna pratade och pratade och pratade. Själv begrep jag typ hälften, och då är jag ändå präst. Men de verkade nöjda själva så då är det ju bra. Tror jag.
Annars har jag fått tag i ett gammalt nummer av Allers Familj-journal från 1921, som innehåller klippark med delar till en julkrubba. "Alla styckena böra helst klistras på kartong". Jag körde arken i färgkopiatorn och klistrade upp dem på kartong, nu ska jag skära ut delarna och har förhoppninsgvis snart en helt nygjord 92-årig julkrubba i papp...