I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
En stor och varm julkarm till alla! Tittar (som vanligt, känns det som!) in som hastigast för att kolla läget och säga hej innan stora helgen börjar. Tänkte åka hem nu vid 12, hämta maken som är helt ledig och åka en sväng till Malmö. Där var några affärer som börjat med rea redan, tänkte kolla dem. Sedan blir det IKEAS julbord. Och i morgon skall vi nog äta räkor...vi har en sådan underbar och kravlös jul, tralala (förlåt jätteego, men det är så skönt i år!)
Jobbar julnatt och annandagen, sedan åker vi till Göteborg för att fira makens födelsedag och kolla rean där uppe och åka till ULLARED på vägen hem!! Sedan jobbar jag nyårsafton. Skall nog försöka skriva en ny jobbansökan då. Nu är drömtjänsten, den riktiga, ute!
Skall också passa på att skicka några atommissiler efter Flammans pucko-ex, blir så makalöst arg när jag läser om hur han beter sig! Morr!
Till den som eventuellt känner sig träffad, så är snuttarna mycket förtjusta i sina nya naturtroget gröna rasslande manchestermöss! Och i morgon när vi skall till Tassebo, katthemmet som Solde kommer ifrån, skall vi ha med oss sticksar till katterna där, från Solde då, eftersom det är det godaste hon vet. Och så skall de få fina nya fleecefiltar och blötmat.
*sätter fram chkladglögg och en stor ask med choklad (det måste vara världens bästa uppfinning, ja, choklad alltså!) och härliga filtar att gosa in sig i*
Ha en välsignad jul, alla goa trådisar! (det närmaste ett Jesusbarn jag kan hitta här!)