Ninnnis skrev 2011-03-22 14:37:57 följande:
Flamman, det låter skitjobbigt
Han måste väl också tycka det är tråkigt? Fast det tar kanske lite längre tid innan han inser det...
Stor kram på dig i alla fall!
Alltså han tycker ju att livet i allmänhet är så tråkigt, hemma, med familjen, på vår lilla ort. Jag har försökt förklara för honom att det är klart det är tråkigt, han har ju själv valt att begränsa sitt umgänge och sitt liv på detta sätt!!
Han svarade att han börjat rensa upp bland sina kompisar och valt bort de som inte är hans riktiga vänner. Bla då flickornas gudföräldrar som bor i grannkvarteret här på orten, som är som våra släktingar, som dessutom är hans vänner sen barnsben då de också vuxit upp i samma kvarter som honom ihans hemstad!!!! Fatta?!?!
Det är ju DOM som är riktiga vänner, för de vill att vi ska reda upp allt, DE är måna om honom och oss. Därför sa de åt honom att han beter sig fel och måste ta och tänka sig för och ordna upp allt. Det tålde inte maken att höra
Istället väljer han nu att umgås med ett par där mannen ifråga "inte är så smart" och ganska "ointressant" och "inget att räkna med när det gäller", som maken själv uttryckte det för ett år sen bara. Och så kvinnan i famijen hon är "helt blåst" och "knäpp i huvet", också hans egna ord för ca ett år sedan.
Nu är de toppen!! För de ifrågasätter honom inte. Kvinnan hatar dessutom mig och jag, tja jag hatar henne förstås inte, men har inte så mycket gemensamt med henne, men kan med att umgås vid födelsedagar och andra tilldragelser utan problem. Men inte mitt favvosällskap om man säger så. Nu umgås han med dom jämt och ständigt.