• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Hej hej! Kikar in från mitt och lillasysters egna/gemensamma rum! Jag är nu utskriven från bb, men lillasyster är fortfarande inskriven på neo eftersom hon har haft en släng av gulsot + att mina blödnings-benägenhets-problem är av en sådan sort som kan gå över till bebisen vid förlossningen, fast då som övergående variant, men hon får behandling för det så länge värdena ligger för lågt! Så vi kommer vara kvar här över helgen (och förhoppningsvis inte längre än så)! Men det är så mysigt med eget rum, tårarna/mammakänslorna/hormonerna bara blommade upp när jag stängde dörren om oss!

Nu tänkte jag se om jag kan läsa ifatt lite här..

• MSW

Postar några kommenterer från det jag läste igår.. Men har fortfarande en del kvar att läsa i fatt..

daa: härligt att sömnen funkar så bra nu!

Heloise: underbara besked från sjukgymnasten!! Heja er och Elise!!

Flamman: usch vad jobbigt med allt strul! Hoppas det har börjat bli bättre nu! Tur du har din musiker!

Mugglan: skönt att A's mage ordnat upp sig! Och att de gillar att äta puréer! Hoppas det är doktorn som är väl gnällig med B's höft! Och vad trist med spaet! Finns det chans att det blir av någon annan gång ist? Snart? Och så får vi hoppas maken kryar på sig!

• MSW

Och på tal om jul/advent pynt så måste jag bara fråga, bs, ska ni ha era fjärrstyrda från i fjor? Det var ett himla strul med dem har jag för mig..? Fick ni någon ordning på det? Har tänkt på det i år och fnissat lite..

• MSW

Lanovia: hoppas att lillebror(?) inte är så envis, utan kommer ut snart! Vore inte 1a advent mysigt? Det gissar jag på! Verkar som du har det jobbigt nu! Lycka till när det väl blir iaf!

FruE: jag minns inte om jag kommenterat något om läkarbesöket, men skickar iaf en kram!!

bs: det är nog inte riktigt samma blidväde som är problem, utan det är lillasysters blodplättar som är låga, inte det "vanliga" hb't... De ska normalt ligga mellan drygt 100-300 och hon har hittills legat mellan 13-24.. Så det är en bit kvar, fast jag tror att vi inte behöver vara kvar här mer än tills de ser att de stiger, sen får vi nog åka hem, men åka in och lämna prover tills de ligger normalt, så blev det iaf med A! Det är så länge mina antikroppar "lever kvar" i hennes blod som det är problem, sen ska de stiga!

• MSW

Hvidis: noterar youtube klippet, och ska undersöka så småning om!

Tror att det hjälpte att ni tog värkar åt mig! Förlossningen kändes hela tiden hanterbar, trots att jag inte använda någon annan smärtlindring än varma handdukar.. Vi åkte hemifrån strax efter sex, och så hade jag värkar var 3-4 minut hela resan in till bb, det tar ca en timme.. När vi kom in var jag öppen 7 cm, och bm blev nästan chockad! Sen (har ingen koll på tiderna) hände det väl inte så mycket, men rätt vad det var så gick vattnet i en värk och bm, fick väldigt bråttom att få upp mig i sängen, hann knappt få ha färdigt värken! Sen började krystvärkarna ganska omgående, och då fick jag jättepanikoch hade inte alls kontroll, kändes det som! Och jag trodde att hela "alltet" bara exploderade, det kändes så, men med lite(mycket) hjälp av bm lyckades jag andas lite i mellan och slappna av lite, sen rätt vad det var sa hon att bebisen kommer nästa värk, och det gjorde hon (10.26) och jag hade överlevt det också! moderkakan kom också ut utan större problem.. Så så var väl förlossningen i korthet! Sen låg vi kvar på förlossningen hela eftermiddagen eftersom jag fick dropp och de ville ha koll så att livmodern drog ihop sig ordentligt så att det inte skulle bli onödigt stora blödningar..

• MSW

Jag fick intern telefonen eftersom jag var inskriven på bb, och därför hade mitt rum och mina måltider där, och hon låg på neo, så istället för att de skulle behöva springa och leta upp mig, så fick jag den så att de kunde ringa till mig, ifall hon var ledsen/hungrig eller något..

• MSW

Hvidis: trist med håret, men skönt med planer på att få ordning på det! Skulle också behöva (minst) klippa det.. Lär väl inte bli bättre av amningen nu... Vad händer på onsdag?

Ingis: låter som ni ryker ihop ordentligt ja..

Mugglan: hoppas att ni kryar på er, och att du och små-tjejerna inte behöver bli sjuka!

fru bygg: det låter verkligen jobbigt, när man inte tycker att man känner sig "så som man borde"! November är juh en ganska trist och grå månad, det hjälper juh inte direkt mot dåligt humör och trötthet! Kram

Lanovia: vi var inte heller lika noga med packningen, eller ute i särskilt god tid.. Fast vi fick med oss det mesta ändå tycker jag nog..

Pb: tack för grattis! Och roligt att höra hur du har det, låter som det snurrar rätt bra! Är magen bra nu?

Idag sa doktorn att vi ska få åka hem i morn!! Fast vi vågar inte riktigt lita på det förrän vi sitter i bilen i morn! Nu ska jag snart göra mig i ordning för natten, så jag är beredd att sova efter nästa matning! I natt hade hon lite ont i magen så det blev lite si så där med sömnen..

• MSW

Synrix: tackar! Roligt med lyckad konsert, men trist med jobbkrock! Och skönt att du känner dig på banan igen!

piggan: har du haft känningar av njurarna alltså? Hoppas det blir bra, och tryggt med medicin hemma ut i fall att, gissar jag!

• MSW

Så träffande skrivit klockarbol.. Och jag tror att jag skulle behöva tänka så ibland... Är helt fruktansvärt dålig på att inte vara på topp (typ av sjukdom och så), blir alldeles rastlös! hoppas att den besvärliga hösten gör så att ni får en lugn och fin vår istället!

lanovia: häftigt att de kom precis samma tid! spännande också med onda sammandragningar! Hoppas att det faktiskt startade något, även om det inte är helt igång än! Som sagt (tror jag ) lycka till när det väl är på riktigt!

vi får åka hem idag!! Väntar bara på doktorns "slutbesiktning" nu! Ska in hit och ta nya prover och väga henne på torsdag. Och sen hoppas vi att vi får ta (eventuella) kommande blodprov på "vårt" sjukhus ist som bara ligger 20 minuter hemifrån istället för 1h bort som detta (länssjukhuset)..

har säkert glömt något jag tänkt kommentera, men vinkar till alla andra!

• MSW

Ninnis: ja vi har bestämt vad hon ska heta.. Jag kan försöka komma ihåg att inboxa dig när jag sitter vid datorn!

Lanovia...?

Ingis: sådant där sprak kan man juh bli helt kollrig av, även om man inte menar något med det!

Heloise: usch vilken jobbig natt! Hoppas du får sova mycket bättre i natt!

själva roade vi oss med att byta fem(!) bajsblöjor i natt! Så i morse hette lillasyster skitunge ett tag... plus att A lyckades ramla ur sängen och slå i huvudet när han kom in till oss, jaja, bara att vänja sig gissar jag! Nu ska jag göra mig i ordning för att sova! Godnatt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård