I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Heloise: låter gott!
Syrinx: usch vad jobbigt med så osäker arbetsmarknad Bra gjort iaf att ringa de där samtalen, kan tänka mig att det är lite jobbigt det också.
Vi har bjudit hit grannarna på middag idag, känner inte alls för det (bestämt sedan länge). Jag umgås ganska mkt med mamman i familjen (de bor mittemot och hon går gärna promenader precis som jag) och mannen är också sympatisk. Däremot är ingen av oss så himla förtjust i deras äldste son för han är inte alltid så snäll. Tex låter han inte alltid andra barn vara med och leka (han har tex sagt nej till Moa några ggr). En gång när han var här med sin mamma på en fika så vägrade han leka med Moa, han satt bara med vid bordet och surade. i desperation tog jag fram lite pussel men då klagade han på att de var för småbarn (det var 3+ och 5+ och han är snart 5 men han ville väl ha svårare). Suck. Ser framför mig hur han vägrar leka med Moa ikväll. Hon blir ju lite förvirrad varför och vi vuxna tycker det är lite pinsamt. Nåja. Vi har nu iaf bjudit igen för i somras. Jag umgås gärna med grannar på fikor och promenader mm, men tycker det är lite onödigt att bli så tajta så man ska bjuda varandra på middagar mm - det eskalerar liksom.
Dessutom är jag lite krasslig och hostar rätt mkt, men jag får skrapa ihop lite energi. Små banaliteter jämfört med vad vissa av er andra har i ert liv just nu...
Trevlig helg iaf!