Söndagen var inte bättre. Han steg upp kl. 6 för han skulle jobba kl 7. Jag frågade innan när han kommer hem, men fick inget konkret svar. Själv hade jag meddelat att jag hade Adventskonsert kl. 11 i kyrkan.
Fixade med morfar så flickorna fick vara där och kl 9:30 började repititionerna.
Kl. 12:40 är allt klart och jag ringer maken och frågar om jag ska komma hem och göra lunch. Det var liksom min plan, att göra lunch åt honom och mig efter konserten, för flickorna skulle luncha hos mormor o morfar. Sedan skulle jag åka hem till byn och hämta tjejerna.
Nä, det behövde jag inte sa han, för han hade redan lagat lunch själv.
Eftersom han redan ätit så åt jag lite hos pärona när jag hämtade tjejerna.
Sen kommer jag hem till världens suraste karl som minsann berättar vilken jävla urusel fru jag är som inte har lunchen klar åt honom när han kommer hem från jobbet kl 11 efter att ha stigit upp i ottan och varit och jobbat. Precis som om kylen var helt tom och han höll på att svälta ihäl!!
Sen var det inte bra att jag inte hade handlat (hade planerat det till kvällen), jag hade inte tagit hand om barnen heller för dom hade jag dumpat hos mormor o morfar istället för att gå med dem på julskyltning t ex, bla... bla... bla... ALLT jag gjorde var FEL-FEL-FEL-FEL-FEEEEEEEEEEEEL igår. Allt för den där "JÄVLA KÖREN" som jag prioriterar före allt annat (enligt honom). Han tål alltså inte att jag går på kören. IDIOT!!!
Jävla surgubbe!!!!
Till veckan börjar han träna bandy och tack o lov för det, för jag orkar inte ha honom hemma längre, han behöver få göra av med lite adrenalin på plan istället. Till att börja med blir det bara skridskoåkning (foten håller inte ännu), men ändå. Då kan han gapa o gaffla där på plan istället.
Så det blev inte nån julskyltning för flickorna, de var dock inte särskilt besvikna över det, vi tog fram adventsljusstaken, satte upp julstjärnan och julgardinerna i köket. REsten får jag göra ikväll tänkte jag. Elelr imorgon.
Pepparkakor gjorde vi i torsdags eller fredags. Men de är nästan slut nu.
Få se om jag hinner göra lussebullar eller de där muffinsarna som Villemoa hade recept på.
Maken har börjat säga att istället för att vara hemma med barnen under jullovet (jag jobbar de flesta dagarna, han har massor med semester att ta ut) så ska han nu åka till sitt hemland direkt efter nyårsafton och vara där en vecka-tio dagar och spela bandy. Jag är emot det, och har sagt det tydligt. Men det skiter han i
Så flickorna får vara på fritids o dagis
Iofs har de det inte dåligt där, men FAN vad jag blir irri på denna egoism. Allt för att straffa mig.