PB: du är underbar, klart att 9åriga pojkar dansar av glädje när de ska få sova över hos er. Underbart att höra att det finns af handläggare som har empati och insikt, fler sådana.
Ea; varma kramar.
Vi har fått veta lite idag, de ringde ifrån röntgen och tydligen vill radiologen komplettera mrt bilderna med ett hjärnultraljud, de sa åt Lars att vi inte skulle oroa oss... jamen det ska vi låta bli, för undersökningar gällande hjärnan är ju generellt sett inget att oroa sig över, miffon! MEN det positiva är att Elises läkare ringde till röntgen( han fattade itne varför de ska göra hjärnul) och då hade radiologen som var anvarig för Elises bilder gått hem, men hennes kollega sa att det inte rörde sig om att de funnit några stora avvikelser, sen visste hon inte om de ens funnit några avvikelser eller om de funnit en liten avvikelse. Neoläkaren tror att de vill göra ett hjärnul för att ha parametrar på ventriklarna i hjärnan, man kan inte jämföra mrt och ul måtten. De kan mäta ventriklarna på mrt, men då måste man göra en till mrt för att se om ventriklarna blivit större eller mindre. Ul kan man göra en gång om dagen utan att det gör nått. Eller så kan hon inte besvara läkarens frågestäl ,ev syndrom.
Jag är inte orolig inför ul'et eftersom hon redan gjort 2 ul av hjärnan som varit negativa, hon har inte haft någon hjärnblödning, och det verkar inte troligt att hon haft en sedan de gjort ultraljuden i uppsala.
Jag tror ju att de har hittat nått, men att det är en mindre skada. Jag hoppas intensivt att de inte har hittat nått och vill göra ett ul för att verkligen vara säker på att det inte finns någon skada.
Idag provade vi nappflarran, det gick så där. Hon suger fint, och verkar svälja bra men glömmer bort att andas( rätt viktigt) så hon fick i sig 10ml, resten fick vi sonda. Hon vart jättearg när Sara( sjuksköterskan) tog av henne flarran och skrek i högan sky, ett sånt där riktigt ljuvligt darrande skärande spädisskrik!
Hon ligger fortfarande utan grimma/cpap och hade helt magiskt( för oss) låga koldioxid värden imorse, 7,1-7,0 och 6,9( hon har legat på runt 8.5-11 förut), saturationen, puls och resp var bra de med.
Muggles: hon föddes i v28+5, nu är hon i v36 så hon har en 4-6 v kvar innan hon skulle ha fötts
Åh fatta vad stor jag skulle ha varit nu om hon inte blivit vräkt, jag skulle ha legat på soffan med en låda praliner på magen och dregglat över sexiga A Skarsgård i True Blood, ist harvar jag runt på neo med dåligt automatkaffe och Berendsens rockar Det är ingen idé att planera nått för det blir ändå inte som man tänkt sig( Panzers .mormor Elise d.ä )
Måste bara fråga hur jävla länge man ska ha avslag? är inne på 7, nästan 8 veckor nu. Jag skulle gärna vilja ha lite bombom med min man snart iaf sans kondom...