Inlägg från: Kjell Präst |Visa alla inlägg
  • Kjell Präst

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Lindijoo skrev 2013-07-24 17:00:29 följande: Kjell Präst skrev 2013-07-24 16:55:24 följande: Förvirringen som uppstår när brudparet en halv minut innan vi ska gå uppför altargången upplyser om att man ska ha brudöverlämning... Va? Hahaha! Hade dom inte ordnat sånt innan med dig? Jösses! x-)Nej... Jag blev irriterad och snäste just "det borde ni ha sagt tidigare" varpå den olycklige brudgummen svarade "Men jag visste inte det"

• Kjell Präst

Hvidbrud: Det är nog en balansgång däremellan. Men de blev gifta och såg lyckliga ut i alla fall. Ett trevligt par annars.

• Kjell Präst
    Hvidbrud skrev 2013-07-24 22:19:50 följande:
    Det är ju också det absolut viktigaste också.
    Hur gick det då? Gick de in tillsammans?
    Brudgummen gick först, en meter framför bruden och hennes mamma
  • Kjell Präst

Diskuterar OSA i Magdalena Ribbings DN-spalt. Många där som blir upprörda när de för första gången får höra talas om att ordet ofta används som ett verb, "att osa till festen". Diskussionsvågorna går höga

• Kjell Präst

Passionsblomman: Ja, här där jag bor är det en stor nyhet att Lokal-TV plötsligt blivit rikstäckande. Senaste sändningen läste jag både nyheterna och presenterade underhållningsprogrammet, så då kan du mycket väl ha skymtat mig. Nuvarande sändning deltar jag inte i. Man kan dock alltid, om man grips av obetvinglig lust att se lokal-TV från Järfälla, se alla sändningar på www.jltv.se

• Kjell Präst

Om man ena dagen har en bebis som man bär runt i bärsele, och typ nästa dag firar hennes tjugoårsdag, då har det gått i snabbaste laget. Faktiskt.

• Kjell Präst

Idag stänger vi "Prästgårn", alltså kolonistugan, och flyttar hem för säsongen. Hösten är alltså officiellt här. Tänkte bara meddela det.

• Kjell Präst

Idag ska vi gå och se Galenskaparna och After Shave! Senast vi var på teater måste ha varit sisådär sex-sju år sedan...

• Kjell Präst

Jag fortsätter väl tala ut i rymden: Idag blir det kul på jobbet! Jag får både predika, sjunga, spela gitarr, spela ukulele och höra bra musik! Vilket jobb jag har!

• Kjell Präst

GAS levererade, som man säger. Alldeles fantastiska, och vilken kärlek de fick från publiken- flera minuters stående ovationer!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård