I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
...och i prästtråden är det ju lugnare än i körkan på söndagarna!
...och i prästtråden är det ju lugnare än i körkan på söndagarna!
Jag tingar julottan redan på vårkanten. Å andra sidan brukar det inte bli slagsmål om den direkt...
Nu har jag och vår förskollärare berättat om advent för sammanlagt över 900 skolbarn. Plus att över fyrahundra personer gick i våra gudstjänster på första advent. Plus att vår adventsbasar drog in 40 000 :- till välgörande ändamål!
jag. vill. ha. snöööö! nu!
Efterjul-ångesten kickar in...
Julsakerna på kontoret är en liten, liten bråkdel av vad jag har hemma i lägenheten. Det tar många timmar att packa ner allt i fyra -fem koffertar. Jobbigt. Men ångesten kommer av att årets absolut bästa tid nu är förbi.
PB: Däremot är det okay att starta tråd för att göra reklam för fotograf, upptäckte jag häromveckan. För fotografer är ju så mycket mindre kommersiella än småfåglar.
Hejhej! Jag lever. ifall någon undrat alltså. Håller på och bråkar med mina kära konfirmander och ungdomsledare som deltar i ölhävartävlingar på FB. Hjärnsläpp, är det första ord som kommer upp i min skalle.
Jobbar med betraktelser till temagudstjänst på söndag. Den bygger helt på Birger Sjöbergs texter och heter "Morgonen bräcker lätt". Ska bli kul, men det är säkert fem gånger så mycket arbete med temagudstjänsterna som med en vanlig högmässa.
Norrskensflamman: Tack! Jag har letat efter flickgruppen på FB men hittar den inte