Fru sy skrev 2011-11-02 20:04:51 följande:
Jag hade sååå gärna kommit, men det kommer inte gå att få ihop. Begravningen är i min hemstad, vilket är en bra bit härifrån och sen skall vi hinna med en fika hos sväronen oxå. Men måste få ihop att komma ner till er snart, känner att jag verkligen vill träffa er på riktigt nu!!!
Vad det gäller sovandet på helgen så tar alltid mannen Orvar på morgonen, det är inga problem alls för han går gärna upp tidigt min morgonpiggeman. Problemet är väl mest att Orvar stör min nattsömn med sitt bökande. Är nog snart dags att inte ha honom precis intill sängen längre.
Nu har jag maten färdig, blir chilliconcarne här ikväll. Jag har städat av det värsta och dukat fram fint med tända ljus. Mannen har fått träna så han är nöjd. Och dessutom har han bokat av jakten på söndag och lovat att försöka vara hemma vid 17 imorgon. Han lyssnade alltså på vad jag sade
Förstår att det inte finns ngn chans att hinna hit för dig! men som sagt står dörren ändå öppen!
Gött med sovmorgon på helgen o att maken bokat av söndagens jakt o framför allt att han lyssnade på dig!
Ang amning, det är ju lite tröstlöst att försöka truga med tutten o Orvar inte vill ha, busan slutade ta tutten vid 3 månader. Om du verkligen vill fortsätta längre så kan du ju försöka pumpa o ge honom i flaska. Men hade jag varit du så hade jag varit jättenöjd med 6 månader amning.
Busan fick eget rum så fort det var läge för jag stördes jättemkt av att ha henne i samma rum när hon drömde o stökade runt i sängen. men det är så olika hur dels barnen är o dels hur man själv sover.
Busan fick sova i eget rum fr ca 9 mån ålder (hon hade en bra sovperiod där så jag passade på att flytta in henne i eget rum).