I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Har haft en bra helg som slutade mindre dito. Vi var i Kalmar i lördags och fröken dekorativ surskalle (domarens benämning på henne!) tog cert 7, möjlig titel i Dragör i Augusti - iiihhh!
I söndags åkte vi en tur till Linderöd där det ligger en helt fantastisk affär med läckra kläder. De skulle egentligen ha öppnat en utförsäljningslokal, men den var inte klar så hon hängde ut fina reakläder på gården, blev dyrt men många fina fynd! Till helgen gör hon nytt försök med utförsäljningshuset.
I går tog vi en liten tur till Österlen och när vi körde hem började motorn (är det väl?) koka och vi fick hem billen med nöd och näppe. Blev rekommenderade en verkstad inte alls långt från Ingis, men det var som att hamna hos Roy och Roger. Fast vi stod där och jag talade med dem, fick vi ingen som helst respons över vad vi sade. Till sist gick vi därifrån och nu är bilen på verkstad och jag har en tuff lånebil modell buss. Tyvärr måste jag lämna den i morgon och får då en annan bil. Har ägnat tid som borde varit arbete till att sitta i ändlösa telefonköer hos försäkringsbolag och uthyrningsfirma. Men nu tror jag att allt hänger ihop, får jag hoppas! Är lite besviken på bilen, skall den bara hålla 20 000 mil? Har börjat kolla runt på andra bilar. Tur iaf att det inte hände 04.30 i lördags morse på väg till Kalmar eller så.
Har bokat myshelg i Stockhom med maken till min födelsedag i höst, vi skall till Kista igen, där var i maj. Vi gillade det stället (och jag tyckte mycket om att Kista galleria låg på andra sidan gatan!)
På torsdag skall vi åka och se på fem veckors kattbebisar i Helsingborg, suck! VILL HAAA! Fast kanske är det så, att herr Skeletto inte vill det. Har precis avslutat en Losec-kur som effektivt avbröt en ny kräkvända. Så tacksam för att denna människomedicin hjälper honom!
Pus och kram till alla! Stå på dig mot makens rökning, Hvidis!
Håller med att du är en superhelig graal nu, Ingis, där bebisen ju måste få ta plats! D U Ä R I N T E T J O C K!