Gääsp!
Har sovit ca 2-3 timmar i natt, legat på soffan och lyssnat efter trattljud. Men det var mest en heltokig padda jag hörde, som lekte med bollar och sprang upp och ner för trappan och knorrade.
Min älskade Solda kom alltså hem igår och var mycket nöjde med det. Hon hade hög svans direkt berättade maken och åt nästan en hel påse blötmat. När jag kom hem kelade vi länge och sedan somnade hon gott på en dyna i fönstret.
Vid tretiden var jag uppe och då fick hon och Amaretto lite mat och när jag kört maken till bussen i morse åkte jag hem en sväng för att se att allt var lugnt, det var det. Nu skall jag köpa en STOR burk energidricka och se om jag också får vingar, så allt som är kvar att göra innan semestern blir gjort. Skönt om det bara är en vigsel och en mässa kvar när jag åker hem idag.
Syrinx: Jo, det bytet hade jag kunnat tänka mig! Var faktiskt helt inställd på det när vår lilla Siena kom, eller rättare sagt, när jag hämtade hem henne. Maken hade hotat att flytta men det tog 10 minuter med lilla paddbruden i famnen, sedan var han såld och nu är det hans tjej för hela slanten. Har faktiskt hotat att göra samma sak igen, men tror inte att det skulle vara helt bra med tanke på Amaretto och hans så lätt uppblossande magkatarr.