lanovia 08 skrev 2011-11-14 10:54:41 följande:
Här undrar jag som vanligt vid förkylningstider vad jag har gjort för hemst i mitt förra liv. Denna förbaskade hosta, har så förbenat ont i magmusklerna vid det här laget och ingen kraft att hosta mera. Snittar typ 4h i sängläge per natt just nu. Inatt gick jag o satte mig isoffan vid 3 somnade om efter dryg timme. Gick upp o la mig igennär E vaknade o myste med henne. När maken gick upp tog han med sig E och fick i henne frukost o fixade. Jag tänkte bara ligga kvar 5 min o morna mig innan jag gick upp, sov i nästan en timme. Han kom för sent till jobbet men det brukar vara lugnt. Sällan har jag älskat honom så mycket som denna morgon! :-P
va gulligt av honom o så gött med lite sovmorgon för dig! Nu har jag dålig koll på slemlösande t gravida men häromleden när jag var förkyld o hostig så knaprade jag bisolvon i tablettform, o för en gång skull så hjälpte de till att lösa slemmet.
Annars.....dricka mkt vätska.....gärna varmt o försöka att inte andas in för kall luft....sa alltid min mamma men hon har astma o misstänker att den kalla luften fick luftrören att dra i hop sig för mkt.
akta så du inte hostar ut minivinken....
Krya på dig! *Kraaaaam*