muggles skrev 2011-11-12 08:40:40 följande:
Men så där har jag också känt; att jag kanske inte är lämpad att vara mamma. Jag har alldeles för kort tålamod ibland och blir irriterad över saker som att Moa tar tid på sig att bli klar tex. (Men jag borde istället fatta att hallå hon är bara 4 år.) Och att jag ibland sitter och svarar på Moas frågor lite förstrött medan jag läser tidningen - istället för att ägna henne full uppmärksamhet. Jag borde spela spel med henne istället för att hänga vid datorn. Ja en massa sånt. Man har liksom krav på sig att vara perfekt på något sätt. Men hur många är det?!
Hur var det med imperfekta mammornas klubb? Hade vi inte det nån gång? Jag skriver under. En 3,5-åring fattar inte tid och att skynda, men hur f-n gör man? Det är trams och procedurer bara för att testa gränser och en massa bara en puss på lillasyster som sover och sen bir det för hårt och så vaknar hon och så cirkus. Jag kör med allra sista saken, 1,2,3 och sen (skäms) höjer jag rösten. hamnar hon i en hög och skriker låter jag henne ligga och ber henne ropa när hon lugnat sig, sen går jag därifrån (tyo rummet bredvid med dörren på glänt). Det är nästan aldrig dagismorrnar utan trötta seneftermiddagar. Då kan man ju muta med saker också som innan middagsnacks.
Alla barn är olika, jag tror hon dessutom är beskedligare än Iris och A, men bristen på tålamod rinner ändock över. Lägg på få syskon och sluta med blöja på en 3,5-åring.
Ja ja. Nu är hon ute med maken, sen blir det lunch och godis (längre än så lyckas vi inte förhandla bort det) och sen en promenad tror jag. Och sen handla och hitta farsdagsgreja.
Som sysselsättning var det bröd en bra bakövning för oss igår.Mycket att mäta och räkna och goda frön att smaka på. Åt som det tipsas om i länken det med Tapenade (färdigköpt på burk mned sardeller i) till middagen - fantastiskt gott. Dottern tyckte dock de hela linfröna var läskiga idag på frukosten, testar med krossade nästa gång.