Daa skrev 2012-02-10 14:14:05 följande:
Jaha, där tycker datorn att den ska göra som den vill och inte som jag vill...
Imorgon ska parvlarna ha barnvakt över natten för första gången. Vi ska på bröllop och tänkte bo på hotell i den staden. Parvlarna kommer att ha det så bra hos mormor och morfar, men jag är ändå lite orolig. Axel är ganska mammig och pappig nu och vill vara i famnen mer än vanligt. Han tycker inte om när någon av oss lämnar rummet, så det känns inte helt lätt att lämna dem. Jag får lita på att de är trygga med mormor, för henne har de ju sett mycket av under sin livstid.
Ett råd bara: smyg inte iväg även om han tycker det är jobbigt att ni går. Utan gör ett kort glatt farväl men att han förstår att ni försvinner. Det kan bli traumatiskt annars har jag förstått. Han kan börja tro att ni försvinner så fort ni går in i ett rum osv. Ni hade säkert redan tänkt på detta men bara utifall att. Det är så lätt att man tycker man ska smyga iväg för att underlätta för honom när det i själva verket kan bli värre av det.
Vad skönt att komma iväg barnfri ändå! Vi ska på bröllop 30/6 (barnfritt sova-över-bröllop) och tills dess hoppas vi att småtjejerna lärt sig sova hela natten
Som det är nu vaknar minst en av dem minst en gång per natt. Båda tjejerna sover hela nätter då och då men att det ska hända samtidigt verkar sällsynt...