Vad mycket trevligt folk har fått gjort och haft i helgen!
Ja, då räknar jag ju inte in avsågade och avskurna fingrar och annat otrevligt i det förstås, men ni fattar.
Själv har jag fått iväg min lilla bil till killen som ska hjälpa mig med den, och då återstår spänningsmomentet att få veta vad tusan det är, och vad det kan kosta att få det åtgärdat.
Migränen har stannat av, men jag inser att den bara var början på vad som nu verkar utveckla sig till en duktig förkylning. Det hade jag ju kunnat räkna ut med arslet, eftersom jag är infektionskänslig redan som det är och nu dessutom varit hemma i flera år. Jag menar, 30 nya individer i samma rum som jag, där merparten dessutom har barn och barnbarn i dagisålder...
Så, jag hrar faktiskt varit hemma idag och tänker vara det imorgon med. Jag har inget att vinna på att pressa kroppen, utan det är bättre att jag sover och försöker mota viruset i tid.
Hösten har kopplat greppet här, med kalla nätter-det var frost kvar i gräset på lördag morgon när jag gick med hunden borta vid ån vid åttatiden. Regnet som brakar loss av och till går inte att missta för ljummet vårregn precis. Men de soliga dagarna, är precis så där klart krispiga och med sådan där luft som är så lätt attt andas. Jag älskar de dagarna! Och ljuset framåt kvällningen, när solen står lågt och världen får gyllene skimmer. Det är så vackert att hjärtat nästan stannar.
Snart ska jag skriva ett äkta egoinlägg. Det ska handla om min viktminskning. sätt fingret på scrollknappen redan nu, jag ska skriva det bara för att sätta bokstäver på mina små framgångar i livet. Ni behöver inte ens läsa!