I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fick massa sammandragningar när vi kom hem men den lugnade sig med tablett, sängläge och värme... trodde att vi skulle behöva åka in igen där en stund. Nu ska jag ligga helt plant så det håller sig lugnt, mina föräldrar kommer imon och vill så gärna träffa dem! Och sen för Orvar då oxå såklart...
Sväronen har varit här i eftermiddag, det gick faktiskt bra. Och så var en kompis och hälsade på en snabbis, var så roligt att träffa henne och prata lite... de behövdes.
Sen måste jag bara få gnälla lite över vad min svärmor sa direkt när vi berättade att jag skulle få komma hem. " Då kommer ni ner här i mellandagarna va?" När jag då svarade att nej, det gör vi inte... vi ska hålla oss hemma jag skall ligga och mannen har stannat hemma från jobbet för att vara hemma hos mig... då svarar hon men till nyår kommer ni väl iaf? Ni måste ju se här nu när det är julfint! Som vi skulle bry oss om att de har gjort julfint, nu är det enda viktiga att Orvar stannar i magen så länge som det bara går, men det verkar hon inte fatta! Blir så trött! Som hon vill ge mig dåligt samvete över att julen blev som den blev, var ju så synd om dem som fick fira julen på det sättet...
Jag har ju vansinnigt svårt att sova vissa nätter och de funderingar som for i huvudet inatt angående din svärmor var rätt vanvettiga tillslut!
Som BM sa, det viktiga nu är att du är Orvars levande kuvös!
Det är inget du VALT, att ha tidiga SD och hotande förtidsbörd, det har du bara fått som en käftsmäll!
Jag kan förstå lite hur du känner, jag fick ju ligga hemma med Lilla Vild från v. 24.... och det är INTE kul!
Kommentarer som att: Här ligger du på soffan och har det bra! , det får en att vilja klappa till den som kläcker ur sig eländet!
Nä, man har det inte bra, man dras med en evig oro att bebis ska komma för tidigt, att man är värdelös för att man inte gör något och man blir jävligt frustrerad...
Det enda jag kan trösta dig med är att det är värt varenda sekund!
Och vad anbelagar svärmor, varför inte fråga henne om Småstads plastbaljor från BB varit och titta på hennes julpynt och om Storstads Prematurkuvöser´s belysning matchade hennes julbelysning
Jag menar, det måste väl vara viktigt för henne att alla kuvöser, plastiga som levande kommer och kollar julpyntet??
Kramar i massor till dig!
Psst... Discovery travel and living har många bra husbyggarprogram