I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hu Blomman, vad ruskigt med magen! Vad skönt att den verkar vara på bättringsvägen iallafall, säg till den på skarpen att bli helt bra och stanna i det läget. Hoppas huvudvärken ger sig också - om du förlorat mycket vätska kanske du också behöver få upp sockernivåerna? Saft kan väl vara bra och gott?
Vi hade, i begynnelsen, en tråd som hette "Tantvarning!" och det var den första tråd jag hängde i så frekvent och som sedan utvecklade sig till en vänskapstråd. Det tillkom folk vartefter och det var en hiskeligt rolig tråd från början. Tyvärr blev den-tyckte jag-lite tråkig och gnällig på slutet. Det blev mest problem och nästan ingen humor kvar, kände jag. Eller, det där "stinget" vi hade först, gick lite förlorat. Och många av de jag hade skrattat så med, ramlade av, eftersm få stannar på BT för evigt.
Men, flera har flyttat hit, till I Vått & Torrt istället, och flera har jag idag som nära vänner, och det har åkts på bröllop, firats påsk i fjällen, fikats kafferep och skottats snö av tak, lekts med valpar och papegojor och kattungar. Jag ser fram emot fortsättningen, och häpnar lite än idag, över att man kan träffas så här, på ett internetforum och hitta vänner från norr till söder.
Magen, ja det känns än att de varit något major, och jag tog det väldigt försiktigt igår med mat-det är verkligen precis som när man kräkts massor, fast helt tvärtom och i tarmarna istället för i själva magsäcken.
Jag tror huvudvärken också delvis kan bero på att jag vanligen dricker stora mängder kaffe, vilket jag inte gjorde igår. Jag reparerar det nu...