I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Alltså, jag tror vi får ta och bjuda in John Blund till vår tråd, och döpa om den till SovSött under några månader, så vi alla får sova ikapp och skaffa sömnkvalité!
Det är ju helt crazy just nu!
Jag har inte alls era vedervärdiga nätter och inte alls så störd sömn som det var i vintras, då jag var vaken till 4-5 VARJE natt.
Men, jag har sedan kursen startade, kommit i en ny fas, där jag
*inte somnar -tankarna far runt timme efter timme, utan att jag hittar off-knappen
*biter ihop käkarna-blir öm, får värk i ansiktet och gruvlig huvudvärk plus stelhet i nacken
*drömmer något alldles makalöst-ofta drömmar där jag är maktlös och utlämnad på extrema sätt.
Inatt väcktes vi, när jag preciiiiiiis hade somnat, av att brandlarmet gick. Alltså, sambons larm för räddningstjänsten. Jävlar vad rädd jag blev!!! Jag har bara hört det på dagtid förut, och ljudet är såpass nytt i min värld att jag fick världens fart på hjärtat. Shit!
Ja, så sedan låg jag ju vaken till halv fyra när han kom hem igen.
Hoppas jag vänjer mig vid det där, för annars blir det jobbigt när det brinner i trakten framöver.
Och, som sagt, det räcker med LITE störd sömn och en förkylning för att man ska känna sig rätt off, så jag delar ut ALLA mina sympatier till alla er som just nu är i sömnhelvetet!
STORA kramar till Mugglan, Daa
Fru Bygg och till Lanovia som har fullt upp med slutfasen, och alla andra som inte får sova som de behöver.