Mugglan, det kom inte uppp något recep när jag klickade på din länk.
Men jag tar tacksamt emot både pizzadeg-recept och ert bästa tips på godaste tomatsåsen. för hemmagjord pizza är ju heeeeelt ok.
EA, det där du beskrev med påklädningsförsöken känner jag väl igen. Jag kan bli helt tokig på Truls, eftersom han blir så galet glad när jag kommer upp, att han hoppar, krafsar och nafsar efter mig, så jag får värja mig för att få på mig jeansen. Det känns ju ändå en del med de där klorna krafsandes på benen, när man inte har byxor på sig.
Samlar kläder-främst strumpor, gör han också. I en fin hög inne i sonens rum eller på salsmattan, vilken våning han nu råkar befinna sig på. Han lägger sina ben, sina leksaker och allsköns annan bråte i samma hög och sitter sedan och ser nöjd ut, med mine"kom an och försök ta ifrån mig min skatt du bara, jag ska nog ge dig en match!"
Byxor, har jag inte råd med ens på tradera just nu. Jag hoppas de få par jag har ska klara mig till nästa viktnivå, så kanske jag kan belöna mig med lite nya byxor där, i en roligare storlek. Tyvärr lär ju även BH-ar och så bli obrukbara om ett tag. Jag ser fram emot att komma til den plats jag ska vara lite mer föralltid framöver, så jag kan ta itu med Operation Ny Garderob, apropå det här med identitet och vem man vill vara, känna sig som och se ut.
Jag har verkligen tappat mig själv någonstans mellan de små partyklänningarna jag hade innan jag träffade min sambo, och mammakläderna, spiktrampskor och fleecetröjor och sedan bara en massa jäkla nödlösningar och en del ej självvalda julklappströjor. Jag behöver gå ignom en hel klädrevolution och börja helt på ny kula. Det är en hel del pengar det, om man betänker vad en garderob faktiskt måste innehålla. Lägger man sedan till vad man VILL att den ska innehålla, då finns det ju inget stopp. Den resan får jag påbörja när jag är framme på perrongen för byte av tåg.
Nu är det verkligen fortfarande mest att vara hel och ren så länge.
Annars har jag tänkt att det i vinter kanske kan bli en belöning för gott utfört arbete att köpa ett par vinter-MBT, så jag kan fortsätta gå utan ont i benhinnorna även vintertid.
Vad pissigt det är med pengarna i barnförsökens värld!
Ca 100 000 har vi räknat ut att vi fått se försvinna ut i ett nollresultat. Det känns så här i krisiga tider, som att det var pengar vi inte hade. Men, hade vi inte gjort det och så vidare....
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får titta bakåt i era liv och se att det BLEV resultat och så mycket kärlek och glädje, efter alt ni lagt ner av kamp och hopp, pengar och försök!!!
Daa, det är ju redan toppklass, det är bara det tt du inte fullt ut ser det just nu.
Själv har jag vrålont i magen idag och det är helt i olag därinne bland tarmarna. Jag vägrar koppla ihop de med ostarna och inte med ostkakan heller. Det måste helt enkelt vara min förkylning.
Vi har just varit ute och strosat i solen i två timmar. Det var i långsam takt, just för förkylningens skull. Men gott att komma ut. Hunden är nu helt knäckt och ligger som ett dött skinn med massa päls, på mattan.